کد خبر: ۳۷۵۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
وزیر امور خارجه با اشاره به اعلام آمادگی ایران برای مذاکره با ۱+۵ گفت: آقای جلیلی قبلا آمادگی خود را برای مذاکراه اعلام کرده بود و مجددا این آمادگی را به صورت مکتوب اعلام می‌کند و امیدواریم این نشست در آینده نه چندان دور برگزار شود.

فارس، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) در حاشیه همایش بین‌المللی بانون برگزیده ادیان آسمانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص نشست ۳ روزه کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران، اظهار داشت: این گروه در ارتباط با مطالعات ادعایی سؤالاتی را داشتند و الحمدلله جلسات خیلی خوبی برگزار شد.

 

وی این جلسات را مثبت برشمرد و با بیان اینکه قدمی به جلو برداشته شد، افزود: قرار شد این رایزنی‌ها ادامه یابد.

 

خبرنگار فارس در خصوص بازدید کارشناسان آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران سؤال کرد که صالحی با بیان اینکه در این سفر بازدیدی به عمل نیامد، خاطرنشان کرد: آمادگی داشتیم اگر خواستند بازدیدی را انجام دهند، آن را فراهم کنیم.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: فعلا مقدمات کار انجام شده و در رایزنی‌های بعدی که بعدا مسئولان ذیربط مطالب را به صورت جزئی اعلام خواهند کرد مشخص می‌شود که چه قدم‌های بعدی دیگری برداشته خواهد شد.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره پاسخ جلیلی به اشتون عنوان کرد: آقای جلیلی به عنوان مذاکره ‌کننده ارشد در موضوع هسته‌ای قبلا آمادگی خود را برای مذاکراه با ۱+۵ اعلام کرده بود و مجددا این آمادگی را به صورت مکتوب اعلام می‌کند و امیدواریم این نشست در آینده نه چندان دور برگزار شود.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص همایش بین‌المللی بانوان برگزیده آسمانی این همایش را در راستای ادامه فعالیت‌های کشورمان در رابطه با حقوق بشر و حقوق زنان دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پیشتاز در امر ایجاد فکر و اندیشه اسلامی در عصر حاضر و به برکت دین مبین اسلام توانسته الگوهایی را به جامعه بشری عرضه کند و اقدامات خوبی را در این زمینه صورت داده است.

وی با بیان اینکه ایران در این زمینه در سازمان ملل و سازمان همکاری‌های اسلامی اقدامات خوبی را انجام داده است، اظهار داشت: سال گذشته اجلاس وزرای زنان کشورهای اسلامی در ایران برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ و پیشنهاد شد که در ارتباط با میثاق حقوق زنان اقدام شود و علاوه بر آن مرکز مطالعات و تحقیقات خانواده نیز ایجاد گردد.

صالحی ادامه داد: علاوه بر آن پیشنهاد شد نقشه راهی در ارتباط با حقوق بشر برای زنان و مردان تهیه شود.

وی با بیان اینکه ایران در نشست‌های قاهره و پکن فعالیت بسیار جدی و بارزی داشت، خاطرنشان کرد: نگاه‌های امروز به مسئله زن از منظر تئوری‌های مادی‌گرایی است که ابعاد معنوی، ارزشی و اخلاقی آن کمرنگ است و گاهی اوقات نیز وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها