کد خبر: ۳۷۴۱۹
زمان انتشار: ۰۲:۱۱     ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
عبدالله گل در جريان سفر خود به امارات متحده عربي بار ديگر ضمن دخالت در امور داخلي سوريه گفت، تركيه از اقدامات اتحاديه عرب عليه دمشق حمايت مي كند.
وي افزود، پايان كار بشار اسد رئيس جمهور سوريه مشخص است و بايد از قدرت كناره گيري كند.
عبدالله گل در جمع خبرنگاران در امارات متحده عربي مدعي شد كه تركيه هرگز آرزوي مداخله خارجي در امور داخلي سوريه را نمي كند ولي سوريه وارد روندي غيرقابل اجتناب شده و تنها راه آن كناره گيري بشار اسد است.
در همين رابطه روسيه بار ديگر با صدور يك قطعنامه جديد ضدسوري كه كشورهاي اروپايي و عربي خواهان تصويب آن در سازمان ملل متحد هستند قاطعانه مخالفت كرد و هرگونه مذاكره درباره اين طرح غيرقابل قبول را بعيد دانست.معاون وزير خارجه روسيه در اين باره گفت، طرح كنوني غرب تفاوت چنداني با قطعنامه اكتبر ندارد و مسكو قطعا نمي تواند آن را تاييد كند.وي افزود، متن قطعنامه متعادل نيست و باب دخالت در امور سوريه را باز مي كند و اين با خط مشي سياسي ما در مذاكره درباره مسائل اصولي مغايرت دارد.
گفتني است در قطعنامه پيشنهادي اتحاديه عرب و برخي از كشورهاي غربي از بشار اسد خواسته شده از قدرت كناره گيري كند و از كشورهاي عضو درخواست شده كه به سوريه تسليحات ندهند اما در مورد قاچاق سلاح از سوي برخي كشورهاي حامي مخالفان سوريه سخني گفته نشده است.
اين در حالي است كه اتحاديه اروپا از شوراي امنيت سازمان ملل خواست عليه دولت دمشق وارد عمل شوند.مخالفان دولت سوريه نيز طرح گفت وگو با دولت دمشق با ميانجيگري روسيه را نپذيرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها