کد خبر: ۳۷۴۱۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۹     ۱۲ بهمن ۱۳۹۰
يك رسانه وابسته به شماري از دست اندركاران فتنه 88 تصريح كرد امكان بازسازي آن پروژه به هيچ وجه در ايران فراهم نيست.
پايگاه اينترنتي «ميهن» درباره برخي بلوف هاي گاه به گاه اپوزيسيون مبني بر تدارك آشوب نوشت: اين زمزمه ها احتمالاً شيرين است اما آنچه ديده نمي شود تحليل راهبردي منطقي و غيراحساسي است و در اين صورت شوربختانه بسيار محتمل است كه يا چنين بازگشتي اصلاً صورت نگيرد و يا هزينه هاي آن سنگين تر از فوايدش باشد. نبايد از وجود نارضايتي در جامعه كه هميشه بوده نتيجه بگيريم كه مي توان آن را به اعتراض تبديل كرد. فاصله تحمل ناپذير و شوك آور وجود ندارد.
نويسنده ادامه مي دهد: يكي از عوامل حادثه سال 88، عدم وحدت دروني نخبگان در حاكميت بود. اين وضعيت به دليل يكدست سازي حاكميت و از جمله تضعيف شديد هاشمي رفسنجاني، تا حدود زيادي كمرنگ شده است. اپوزيسيون اكنون نمي توانند روي حمايت هيچ بخش قابل توجهي از نخبگان حاكم حساب كنند و از اين رو وجود انگيزه و اميدواري لازم براي نتيجه بخش بودن حركت خياباني جاي سؤال است. همچنين در كاركرد حاكميت و سركوب آن هيچ بحراني به وجود نيامده است كه بتوان از آن سود جست.
ميهن همچنين تصريح كرد: حاكميت به هيچ وجه نه در وضعيت فرسودگي نهاد سركوب است و نه در ترديد و نوسان درباره اين امر بلكه مداوماً در حال ارسال پيام عدم تحمل ]آشوب طلبي[ است. اما مهم ترين چالش پيش روي ما، نبود چشم انداز روشن است. اعتراضات سال 88 براي ابطال انتخابات بود و در روز عاشورا به «تغيير نظام» رسيد. امروز كه هيچ كدام از چشم اندازهاي عقب نشيني و سرنگوني حاكميت در دسترس نمي نمايند، چگونه مي توان انتظار داشت تا افرادي ريسك حركت خياباني را بپذيرند؟
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها