کد خبر: ۳۷۳۳۲۵
زمان انتشار: ۱۷:۱۰     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از انتشار فراخوان دومین جشنواره ملی نماد های شهری رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام خبر داد .
به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ،سید رسول موسوی نژادیان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ملی نماد های شهری رضوی ،اظهار داشت:  اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی،گسترش فعالیت¬های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین علیهم السلام به ویژه ثامن¬الحجج علی ابن موسی¬الرضا علیه السلام از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

وی در ادامه گرامیدشت ¬تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا علیه السلام-وحضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و کمک به انتشار گسترده تر این آثار را از اهداف دیگر این جشنواره دانست.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام و ارتقای هنر ساخت نماد های ماندگار برای فضاها و اماکن شهری را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و تصریح کرد : ظهور خلاقیت هنرمندان در خلق آثار بدیع (حجمی) با نگرش به فرهنگ دینی و اسلامی خصوصا ترویج  فرهنگ شهدا و انقلاب اسلامی و با الهام ازآموزه های رضوی و اهل بیت علیهم السلام از اهداف دومین جشنواره ملی نماد های شهری رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام می باشد.

موسوی نژادیان محور های این جشنواره را توجه به ترویج فرهنگ قرآن و عترت ویژه امام رضا علیه السلام ، موضوع انقلاب اسلامی ، فرهنگ ایثار و شهادت ونوآوری و خلاقیت در ایده پردازی و روش های اجرایی و کاربرد مواد و مصالح جدید عنوان کرد.

دبیر دومین جشنواره ملی نماد های شهری رضوی با اشاره به  شرایط ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ، اظهار داشت:تصویر آثار ارسالی با فرمت jpg ,300DPI باید از زوایای مختلف و با کیفیتی کاملا گویا و نشان دهنده ویژگی های حجمی اثر باشد ودر صورت نیاز به بررسی بیشتر، ارائه ماکت آثار الزامی است.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به جوایز پیش بینی شده به نفرات برگزیده این دوره از جشنواره  بیان داشت: به نفرات برگزیده اول تا پنجم به ترتیب 80 ، 60، 40، 20و 10 میلیون ریال جوایز نقدی به همراه  دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: همچنین  به هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت و حداکثر تا مبلغ 5.000.000 ریال کمک هزینه ساخت و ارسال ماکت تقدیم خواهدشد.

دبیر دومین جشنواره ملی نماد های شهری رضوی با اشاره به گاهشمار فراخوان دومین جشنواره ملی نماد های شهری رضوی  تصریح کرد: علاقه مندان  می توانند  تا 25 اردیبهشت ماه جهت  ثبت نام الکترونیکی به نشانی www.fv-qom.ir مراجعه نمایند.

خاطر نشان میشود دومین جشنواره ملی نماد ای شهری رضوی از سری برنامه های چهاردهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضاعلیه السلام به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی و سازمان زیبا سازی شهرداری قم همزمان با دهه ولایت در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها