کد خبر: ۳۷۲۵۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
نامزد پیشتاز جمهوریخواهان در تازه‌ترین سخنرانی انتخاباتی خود در دو ایالت "پنسیلوانیا" و "ایندیانا" اقرار کرد که آمریکا روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، دونالد ترامپ با بیان این که آمریکا بسیار آسیب پذیر شده است، افزود: آمریکا در مقایسه با چین 500 میلیارد دلار کسری تجاری دارد و چین به خوبی از این شرایط به نفع خود استفاده می کند.

هزینه های بدون احترام !

  ترامپ گفت: این مسئله بسیار دردناک است که ما برای دیگر کشورها میلیاردها دلار در بخش نظامی هزینه می کنیم و آنگونه که باید به ما احترام گذاشته نمی شود. آمریکا در حال مرگ است و باید خیلی سریع فکری کرد.

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وی با اشاره به ضعیف شدن ارتش در آمریکا گفت: به پوتین نگاه کنید که چگونه ارتش و سلاح هسته ای روسیه را به روز می کند.
روسیه هر جا که لازم باشد با قدرت وارد می شود اما آمریکا روز به روز کوچک تر و ضعیف تر می شود.

ترامپ تاکید کرد: باید بیش از هر زمانی در گذشته آماده باشیم و ارتشی قدرتمند بسازیم که امیدوارم مجبور نشویم از آن استفاده کنیم.

اقتصاد در وضعیت نامطلوب

  دونالد ترامپ با اشاره به وضع نامطلوب اقتصاد در آمریکا اظهار تاسف کرد که در سالهای اخیر بسیاری از شرکت های بزرگ، این کشور را ترک کرده اند. 

ترامپ در ادامه با اشاره به مخالفت خود با جنگ عراق ،گفت: جنگ علیه عراق ویرانگر بود و ما دو تریلیون دلار در عراق و تقریبا در کل غرب آسیا 4 تریلیون دلار خرج کردیم در حالیکه در داخل کشور خودمان بزرگراه ها پر از ناهمواری و چاله است، فرودگاهها وضعیت نامناسبی دارند و بدترین سیستم حمل و نقل و راه آهن را داریم.

او در این خصوص حتی به مقایسه سیستم حمل و نقل ریلی چین با آمریکا پرداخت و گفت: در چین قطارهایی هست  که با 250 مایل در ساعت حرکت می کند اما اینجا در آمریکا، اگر قطار ها بالاتر از  60 مایل در ساعت حرکت کنند دچار مشکل می شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها