کد خبر: ۳۷۱۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه همه گزینه‌ها در برخورد با تهدیدات غرب روی میز ایران است، تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تهدیدات ماه‌های اخیر اروپایی‌ها را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.
سیدعلی آقازاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تهدیدات اخیری که غرب علیه کشورمان صورت داده است، گفت: جمهوری اسلامی از 32 سال پیش در چند محور اصلی مورد تحریم و تهدید واقع شده لذا تهدیدات و تحریم‌های غرب موضوع تازه‌ای نیست.

وی در این زمینه افزود:‌ اگر تهدیدات و تحریم‌های سالیان اخیر غرب علیه کشورمان را ریشه‌یابی کنیم، به خوبی متوجه می‌شویم که همه این اقدامات ریشه در ایستادگی ملت و انقلاب اسلامی ایران در مقابل تفکر سلطه‌گر و استعمارطلب آمریکا و غرب دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز شروع کننده تحریم و یا تهدید نبوده است اما اروپا و غرب در سالیان اخیر در قالب تحریم، جوسازی و حتی تهدید نظامی، کشورمان را تهدید کرده است اما با این وجود باز هم کشورمان در قبال زیاده‌خواهی‌های اروپا و آمریکا ایستاده است.

آقازاده با بیان اینکه در حال حاضر نیز غرب تهدیدات خود را به اوج رسانده و اعلام می‌کند در مورد ایران همه گزینه‌ها روی میز است، تأکید کرد: ایران همه گزینه‌ها از جمله توقف صادرات نفت به اروپا و حتی بستن تنگه هرمز را در قبال تهدیدات غرب روی میز دارد.

"ایران شروع کننده قطع صادرات نفت، اقدام نظامی و یا ایجاد ناامنی در خلیج فارس و دریای عمان نیست بلکه کشورمان مدعی و طرفدار ایجاد امنیت و تعامل امنیتی است اما تهدیدات نظامی و اقتصادی غرب را هم بی‌پاسخ نمی‌گذارد."

وی خاطرنشان کرد: در مورد تحریم نفتی، کشورمان به اندازه‌ای قدرت و توان دارد که در واردات و صادرات نفت را ادامه دهد اما اروپا باید بداند که ایران تهدیدات اخیر را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
زنده باد ایران دشمنان ایران ماست نمی توانند
بخورند چه به اینکه بخواهند به ایران عزیزمان چپ نگاه کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها