کد خبر: ۳۷۰۸۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
جان کری در هیروشیما بدون عذرخواهی کردن بابت حمله اتمی مرگبار آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم، گفته که به بازدید کردن از موزه یادبود صلح این شهر ژاپن «افتخار» می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست گروه 7 به هیروشیما ژاپن رفته، از «افتخار» خود بابت بازدید از موزه یادبود صلح این شهر سخن گفته است.

جان کری به منظور شرکت در نشست دو روزه وزرای خارجه گروه ۷ به ژاپن سفر کرده؛‌ نشستی که از روز یکشنبه(دیروز) به میزبانی شهر هیروشیما آغاز بکار کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به هیروشیما در حالی انجام شده که این شهر در جریان جنگ جهانی دوم با حمله اتمی مرگبار آمریکایی‌ها روبرو شد.

در جریان حملات اتمی آمریکا به دو شهر هیروشیما و ناگاساکی ژاپن در سال 1945، بیش از 150 هزار نفر کشته شدند. ده‌ها هزار نفر نیز در سال‌های بعد به واسطه آثار حمله اتمی، جان خود را از دست دادند. 

حالا پس از دهه‌ها برای اولین بار یک وزیر خارجه آمریکا به هیروشیما سفر کرده و برنامه بازدید از موزه یادبود صلح در دستور کار او است.

این در حالی است که علی رغم برپایی اعتراضات و تظاهرات در هیروشیما بابت سفر جان کری به هیروشیما، مقامات آمریکایی گفتند که او بابت حمله اتمی به هیروشیما عذرخواهی نخواهد کرد.

جان کری در توئیتر خود درباره بازدید از «موزه یادبود صلح هیروشیما» اینطور نوشته است: «افتخار این را دارم که اولین وزیر خارجه آمریکا هستم که از موزه یادبود صلح هیروشیما بازدید می‌کنم».

وزیر خارجه آمریکا حرفی از کشتار وحشتناک مردم این شهر ژاپن در حمله اتمی آمریکا نزده و از این بابت عذرخواهی نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها