کد خبر: ۳۶۹۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۰۹ بهمن ۱۳۹۰
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهید «حجت‌الاسلام عبدالله میثمی» شهید شاخص روحانی سال 91 سازمان بسیج مستضعفین انتخاب شد.

سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: در سال آینده شهید شاخص روحانی سازمان بسیج مستضعفین شهید «حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله میثمی» انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرار است یادمانی از شهید میثمی در سوم خرداد سال 91 همزمان با سی‌امین سالگرد عملیات بیت‌المقدس در این منطقه احداث شود.

به گزارش توانا، شهید عبدالله میثمی در 12 خرداد سال 34 مصادف با شب تولد حضرت علی(ع) پا به عرصه وجود  گذاشت و پدر بزرگوارش با تفأل به قرآن نامش را عبدالله نهاد. از همان کودکی با دیگر هم‌سن و سالانش تفاوت داشت و این تفاوت در رفتار و کردار وی آشکار بود.

در مقبره مرحوم کلباسی با معارف اسلام آشنا شد و سپس همراه با برادرش شهید رحمت‌الله میثمی عازم شهر مقدس قم شده تا در مدرسه حقانی به کسب علوم دینی بپردازد. در این مدرسه از محضر درس شهیدان بزرگواری همچون آیت‌الله قدوسی، شهید مطهری و مصباح یزدی کسب فیض کرد و سنگر جهاد علمی را خیلی زود با سنگر جهاد و رزم در جبهه‌ها معاوضه کرد.

شهید میثمی پس از چندی حضور در منطقه عملیاتی جنوب به دلیل قابلیت‌های مثال‌زدنی‌اش از سوی حضرت امام(ره) به عنوان نماینده ایشان در قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) انتخاب شد و سرانجام در سال 65 در منطقه پنج ضلعی شلمچه در نهم بهمن‌ماه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در 12 بهمن ماه به فیض عظمای شهادت رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها