کد خبر: ۳۶۸۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
از چرایی آدامس جویدن فرگوسن و اخلاق خاص مورینیو تا پاسخ به انتقادات مظلومی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با حضور در برنامه ورزش و مردم گفت: «از بین تعهدی که به مردم دارم و انتظارات رسانه ها نمی دانم کدام سنگین تر است.»
اوج، کارلوس کی روش با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره دلایل حضورش در فوتبال ایران اظهار داشت: «این موضوع خیلی ساده اتفاق افتاد. چیزی که در ذهن من بود با برنامه فدراسیون فوتبال ایران یکی بود و آن رسیدن تیم ملی به جام جهانی برزیل به عنوان هدف اصلی بود.»
وی ادامه داد: «در بحث ساختاری مسائل طبق خواسته های من انجام شده است. در این مدت از سوی سازمان لیگ برتر، مربیان و بازیکنان حمایت شدیم و این باعث شد که یک هارمونی به وجود بیاید.»
کی روش درباره اینکه به دنبال حذف ساختار سرپرستی تیم ملی بود یا تغییر عباس ترابیان اظهار داشت: «به دنبال هیچکدام نبودم. ما چارتی را طراحی کردیم و از اول هم به توافق رسیدیم که در تیم ملی همه تحت نظر رئیس فدراسیون هستند. برای کسی که می خواهد در تیم ملی باشد باید بپذیرد به صورت تمام وقت در خدمت تیم باشد. به هر حال ما هر روز بهتر از دیروز می شویم.»
وی درباره نظارتش بر تیم های پایه توضیح داد: «من از همان ابتدا موافق بودم که تیم های پایه را زیر نظر داشته باشم و دانشم را تقسیم کنم. در ابتدا تیم زیر 19 سال و المپیک را زیر نظر گرفتیم اما اخیرا کفاشیان و تاج نگرانی شان را از تیم نوجوانان ابراز داشتند و خواستند این تیم را هم زیر نظر داشته باشم. این کاری است که در همه جهان انجام می شود اما همه چیز باید شفاف باشد. اولین حالتی که در این بحث اتفاق می افتد این است که کمک کنم و در بخشی از تصمیمات حضور داشته باشم ولی مورد و حالت دوم این است که شما هر کاری می خواهید انجام بدهید و اسم من را بگذارید. من نمی توانم ببینم همه کار انجام شود و اسم من وسط بیاید. هر چند که کفاشیان در جلسه اخیر به صورت شفاف از من خواستند که به تیم های دیگر کمک کنم و جلساتی هم بگذاریم.»
کی روش درباره حضورش در ایران و برنامه های آینده اش در تیم ملی گفت: «نکته اول این است که وقتی به ایران آمدم نوع پذیرش جامعه فوتبال مسولیت مرا سنگین کرد و باید دو برابر قبل کار کنم. مساله دوم این است که تعهد به 75 میلیون نفر را حس کردم. این 75 میلیون بر روی یک شانه ام هست و رسانه ها در شانه دیگرم و البته هنوز نفهمیدم کدام سنگین تر است. مساله بعدی کسانی هستند که با من کار می کنند و باید بدانند که به این می اندیشیم که نتایج بهتری بگیریم. نکته آخر که مهم تر از همه موارد قبلی است رویای خود من است که باید محقق شود.»
وی ادامه داد: «من مربی نیستم که به جام جهانی برویم و بگویم کارم تمام شده است. ما باید در جام جهانی هم نتایج غرور آمیزی بگیریم و مقابل برزیل، انگلیس و آلمان بازی خوبی انجام بدهیم. در جام جهانی آفریقای جنوبی، پرتعال 7 بر صفر تیم کره شمالی را برد . من در طول بازی چند بار چهره نیمکت کره را دیدم و به شرایط سرمربی کره شمالی دقت کردم. دیدم او به شدت شکسته شده است چون حس کرد که غرور ملی کشورش زیر سوال رفته است. وقتی بازی تمام شد به سمتش رفتم و او را درآغوش گرفتم. نمی خواهم در جام جهانی جای آن مربی باشم. صعود به جام جهانی البته این ریسک را افزایش می دهد.»
کی روش درباره وضعیت خود در هنگام مربیگری و اینکه آیا استرس دارد یا نه گفت: «برخی مسابقات بوده است که برای اینکه آرامش داشته باشم از قرص آرامبخش استفاده کرده ام. به هر حال وقتی بازی انجام می شود نباید به فکر مالیات بود.»
وی فرگوسن را انسانی خوب و با شخصیت دانست و افزود: «من 6 سال با او بودم و چیزی که مردم نمی دانند این است که به شدت شوخ طبع هست و این راهی است که باید در برابر فشارها و استرس ها استفاده کرد. او آدامس می خورد چون بدن مربی در فوتبال به قند نیاز دارد.»
کی روش درباره مورینیو گفت: «مربی پرتغالی که از موفقیت هایش خوشحال می شوم. شخصیت او طوری است که یا عاشقش می شوید یا از او متنفر می شوید.»
وی درباره علایقش به فوتبال اسپانیا اظهار داشت: «من به عنوان سرمربی در رئال بودم و علاقه ام را به این تیم دارم اما فوتبال بارسا را خیلی دوست دارم. هم گوآردیولا و هم بازیکنان در این موفقیت های اخیر نقش دارند. این تیم فوق العاده که فرهنگ بالای فوتبال را ارائه می دهد در یکی، دو سال ساخته نشده و مربوط به سال های قبل است. برخی بازیکنان این تیم از سن پایین با ذهنیت مشخص رشد کرده اند. بارسلونا بیشتر به یک ارکستر سمفونی شبیه است تا یک تیم فوتبال. این مثال ها را که مطرح می کنیم همان چیزی است که در فوتبال ایران باید اتفاق بیفتد.»
کی روش تاکید کرد: «در فوتبال دو نوع مدیر و مربی وجود دارد. نوع اول این است که بازی فعلی را ببرند و کاری به گذشته و آینده ندارند. نوع دوم کسانی هستند که مثل من فکر می کنند که انگار جوری کار می کنند که وقتی مربی بعدی بیاید فکر کند که در این تیم اتفاقاتی رخ داده است. وقتی سرمربی رئال بودم، دقیقا بالعکس امروز دو تیم بود. آسان نبود اما بارسا را هم شکست دادیم. در آن زمان بازیکنان بارسلونا داخل زمین بازیکنان ما را می زدند و شروع می کردند به حاشیه، امروز اما بارسا می برد و رئال هست که می گوید بازیکنان بارسا ما را می زنند.»
وی درباره انتقادات مربیان لیگ برتر و به ویژه پرویز مظلومی از برنامه ریزی تیم ملی و لیگ اظهار داشت: «این دفعه اول نیست که مربیان حرفی می زنند. وقتی مربی حرفی می زند، باید مسولیتش را بر عهده بگیرد. پرویز مظلومی گفته که من پست سرپرستی را حذف کردم در حالیکه این موضوع کلا واقعیت ندارد. ایشان باید بیشتر حواسشان بیشتر جمع باشد. ترابیان را من بر نداشتم و او خودش رفت. کسی به من توضیحی نداد که چرا او رفت. من هم پیگیری نکردم. کفاشیان شاهد است. آن چیزی که او از من خواست این بود که رابطه تیم ملی با فدراسیون مستقیم باشد. پس از اینکه کفاشیان سرپرست را منصوب نکرد، الان در چارت تیم مدیر اجرایی داریم و مدیر تیم داریم. آقای مظلومی یک جمله از مورینیو گفتند، یک جمله را هم از من داشته باشند. من پدر تیم هستم و مسولیت را به طور کامل بر عهده دارم. برخی افراد فکر می کنند صعود به جام جهانی در سال 2014 اتفاق می افتد اما در ماه ژوئن همه چیز روشن خواهد شد. به همین دلیل برخی انتقادات را مطرح می کنند.»

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها