کد خبر: ۳۶۸۳۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
مديركل حفاظت از محيط‌زيست استان لرستان گفت: هواي استان لرستان در وضعيت ناسالم قرار دارد به طوري كه آلودگي در پلدختر ۶ برابر و خرم‌آباد ۵ برابر حد مجاز است.

به گزارش پایگاه 598، مهرداد فتحي بيرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم با بيان اينكه در پايشي كه صبح امروز انجام‌ شده كيفيت هواي استان بر اساس ميزان ذرات 2.5 ميكرون در وضع ناسالم و خطرناك قرار دارد به طوري كه سطح ديد كاهش يافته است اظهار داشت: بالاترين ميزان آلودگي هوا در استان لرستان مربوط به شهرستان پلدختر با شش برابر حد مجاز و شهرستان خرم‌آباد با پنج برابر حد مجاز است.

وي با اشاره به اينكه ذرات معلق در هوا اندازه‌هاي مختلفي از يك، 2.5 تا 10 ميكرون دارند كه در حال حاضرpm10 500 و pm2.5 250 اعلام‌شده است افزود: ذرات 10 ميكرون را مي‌توان در هوا مشاهده كرد و خطري براي سلامتي انسان ندارند اما ذرات يك و 2.5 ميكرون قابل‌ مشاهده نيست و براي سلامتي انسان مضر است.

مديركل حفاظت از محيط‌زيست استان لرستان عنوان كرد: تردد كودكان و سالمندان در هواي ناسالم بيشتر مضر است بنابراين به شهروندان توصيه مي‌شود در صورت عدم ضرورت از منزل خارج نشده و در موارد ضروري تردد در هواي آزاد از ماسك استفاده شود.

وي بيان كرد: با توجه به اينكه كانون ريزگردها مناطق غربي، مركزي و خارج از كشور است اما به دليل خشك شدن تالاب‌هاي خوزستان، استان خوزستان نيز به كانون ريزگردها تبديل‌شده است.

فتحي بيرانوند احياء تالاب‌ها را يكي از راه‌هاي جلوگيري از ورود ريزگردها دانست و گفت: براي مقابله با ريزگردها بايد به كاشت درختان بلوط توجه شود كه اين امر در جلوگيري از آلودگي هوا بسيار مؤثر است.

به گزارش تسنيم استان لرستان در سال 88، 100 روز آلوده، در سال 89، 90 روز، در سال 90، 100 روز، در سال 91، 90 روز در سال 92، 89روز و در سال 93، 137 روز و طي امسال 80 روز غبارآلود را پشت سر گذاشته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها