کد خبر: ۳۶۸۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۰۸ بهمن ۱۳۹۰
مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب با اشاره به تحولات سوریه با بیان اینکه امریکا اسرائیل و مرتجعین عرب مخالف برکناری مبارک در مصر بودند گفت:اما در سوریه، آمریکا و اسرائیل و مرتجعین عرب از عده ای نیروی مسلح که از بیرون به سوریه ورود کردند حمایت می کنند و این مثلث توطئه در سوریه است.
مهر، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع بین المللی بیداری اسلامی امروز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی اجلاس جوانان مجمع بیداری اسلامی در پاسخ به سئوالی در رابطه با حضور پایگاه های آمریکایی در قرقیزستان، گفت: تا آنجایی که ما از دیدگاه مردم قرقیزستان اطلاع داریم مردم این کشور حتما موافق نیستند که بیگانگان و به خصوص آمریکا که حسن نیت ندارند در این کشور پایگاه داشته باشند و امیدواریم خواسته شان محقق شود.

خبرنگاری در رابطه با انتقال تجربیات ایران به کشورهای درگیر بیداری سئوال کرد که ولایتی در این باره گفت: ما مسئول تحرکاتی که در کشورهای دیگر رخ می دهد نیستیم ما از بیداری در هر کشوری حمایت می کنیم و حمایت ما یک حمایت معنوی است.

خبرنگار شبکه رادیویی ایتالیا در رابطه با عزیمت بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، سئوال کرد که مشاور رهبر انقلاب در این باره گفت: این سئوال مستقیم یا غیر مستقیم ربطی به بیداری اسلامی ندارد اما چون مهمان هستید پاسخ شما را می دهم. جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع هسته ای همیشه باز برخورد کرده است.

وی اضافه کرد: بازرسانی که از طرف آژانس به ایران می آیند می توانند در چارچوب قوانین بین المللی بازرسی های خود را انجام دهند و علاوه بر این دوربین های آنها در تاسیسات نصب است و هیچ منعی برای بازرسی وجود ندارد.

خبرنگاری در خصوص اظهارات صورت گرفته مبنی بر اینکه لیبی قصد دارد در صورت تحریم نفت ایران نیاز بین المللی را تامین کند، سئوال کرد که ولایتی در این باره گفت: حرکت لیبی یک حرکت اسلامی است و حکومتی که در آن ایجاد شده است آرمانش ارزش های اسلامی است. همانطور که اطلاع دارید ناتو در میانه راه مداخله کرد و هم اکنون وضعیت لیبی وضعیت سختی است و انقلابیون تحت فشارند.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: با توجه به اینکه تاسیسات نفتی لیبی در جریان حملات ناتو تاخیر شده است همینطور که لیبی بتواند به تولید قبل از انقلاب برسد دستاوردی برای آنان است و این اظهاراتی که صورت گرفته تحت فشار نفوذی ها بوده چون آنان نه توان آن را دارند که نفت ایران را جایگزین کنند و علاوه بر این با توجه به شناختی که از رهبران انقلاب داریم آنان تصمیمی علیه ایران نمی گیرند.

ولایتی تاکید کرد: مردم لیبی قذافی را سرنگون کردند و ناتو در آن دخالتی نداشت.

خبرنگار سوری در رابطه با تلاش های برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ساقط کردن حکومت بشار اسد سئوال کرد که ولایت در این باره گفت: امور داخلی سوریه ارتباطی به بیگانگان ندارد و اگر برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در امور داخلی سوریه دخالت می کنند از طرف آمریکا و اسرائیل مامورند و به آنان مرتبطند چون خواست صهیونیست ها این است که یک حلقه مهم مقاومت در منطقه شکسته شود.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: ایران با هر گونه مداخله خارجی در دیگر کشورها از جمله سوریه مخالفت است و این یک طرح صهیونیستی علیه حکومت مقاوم سوریه است تا یکی از استوانه های پایداری در برابر رژیم صهیونیستی با مشکل مواجه شود.

خبرنگار یک رسانه اردنی نظر ولایتی را در رابطه با انقلاب های حقیقی و توطئه ای جویا شد که وی در این باره توضیح داد: در مصر و تونس مردم به میدان آمدند اما آمریکا با کنار رفتن بن علی و مبارک مخالف بود مرتجعین عرب و رژیم صهیونیستی نیز با آن مخالف بودند. حتی برخی سران عرب با اوباما تماس گرفتند و برخی نیز به بن علی پناهندگی دادند اما در سوریه، آمریکا و اسرائیل و مرتجعین عرب از عده ای نیروی مسلح که از بیرون به سوریه ورود کردند حمایت می کنند و این مثلثی که وجود دارد یعنی آمریکا، اسرائیل و مرتجعین عرب نشان می دهد که چگونه در یک جا مخالف حرکت اجتماعی بودند و در جایی از شورشیان حمایت می کنند و این توطئه بودنش مشخص است.

خبرنگار یک رسانه ترکیه در رابطه با موضع ترکیه و اتحادیه عرب در قبال سوریه سئوال کرد که ولایتی گفت: ما فکر می کنیم دوستان ما در ترکیه کم کم متوجه شده اند اقداماتی که در ابتدا کردند شاید مصلحت ترکیه نبوده و الان تفاوت موضعی از طرف دوستان ترکیه ای مشاهده می کنیم.

وی اضافه کرد: موضع ما در رابطه با سوریه ثابت و روشن است. موضع عراق، مقاومت لبنان، روسیه و چین در قبال سوریه به مواضع ایران شبیه است و امیدواریم دوستان ترک را به این نکته برسانیم که مراقب باشند که مجری سیاست های مغایر با خط و مشی دولت ترکیه نشوند.

خبرنگاری پرسید آیا جنبش وال استریت انسانی است یا صرفا اعتراضی معیشتی به حساب می آید و از این جنبش در اجلاس جوانان اسلامی حضور دارند که دبیر کل مجمع بیداری اسلامی در پاسخ گفت: مشکلات اقتصادی نیز بخشی از مشکلات انسانی است و این افراد آرمان های انسانی دارند و طالب عدالتند.

ولایتی در عین حال خاطر نشان کرد: از آنها دعوتی نشده و جوانان مسلمان به اجلاس مجمع بیداری اسلامی دعوت شده اند.

خبرنگاری در خصوص مذاکرات ایران با غرب و نظر رهبر ایران در این خصوص سئوال کرد که مشاور امور بین المللی رهبر معظم انقلاب در این خصوص گفت: موضع ایران در ارتباط با بحث هسته ای هیچ گاه مبانی و اصولش تغییر نکرده است.

ولایتی تاکید کرد این اصل مهمی است که ایران حاضر نیست از فعالیت های صلح آمیز خود دست بردارد.

وی در عین حال یاداور شد: چون نظر رهبر انقلاب را در سوال مطرح کردید باید اشاره کنم سیاست های اساسی نظام تصمیم گیریش با مقام معظم رهبری است.

وی در پایان در پاسخ به سئوالی در رابطه با پیروزی اسلام گراها در مصر و تونس، ضمن اظهار خرسندی، گفت: ما بسیار خوشحالیم نتیجه فعالیت های مسلمانان موجب به روی کار آمدن معتقدین به اسلام در کشورهای اسلامی شده است.

ولایتی گفت: حاکمیت اسلامی موجب مردم سالاری دینی و قطع دست اجانب از کشورهای اسلامی خواهد شد و ایران بنای همکاری صمیمانه با کشورها به خصوص کشورهایی که حاکمیتش در اختیار معتقدین به اسلام است دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها