کد خبر: ۳۶۵۴۸۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۰     ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
سفیر سوریه در مسکو:
سفیر دولت بشار اسد در روسیه می‌گوید دمشق آماده مذاکرات است اما مخالف ایجاد هرگونه منطقه‌‌ حائلی در سوریه است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمد هاشم بت‌شکن بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران شعب قدیم و جدید بانک مسکن فارس اظهار داشت: سرمایه بانک مسکن همین بوده که بتوانیم به مردم به‌ویژه اقشار متوسط کمک کنیم تا به بزرگ‌ترین آرزوی اقتصادی‌شان یعنی خانه‌دار شدن برسند.

وی افزود: برنامه دو سال آتی پیش روی بانک مسکن فارس این است که به رشد حداقل 50 درصدی منابع و سپرده‌ها در سال 95 دست یابد و برای سال 96 نیز «درصد منابع ارزان‌قیمت» از کل منابع بانک باید به 10 درصد برسد که البته این کار به‌سادگی امکان‌پذیر نیست و رابطه هم‌افزا با مشتری و ترغیب به سپرده‌گذاری با تأکید بر صدور ضمانت‌نامه و فعالیت‌های مرتبط می‌تواند آن را محقق سازد.

بت‌شکن ادامه داد: اکنون رتبه بانک مسکن فارس پنج است و مدیر جدید قول داده‌ در پایان دو سال آتی یک درجه رتبه استان ارتقا یابد که کاری سخت اما شدنی است.

وی اضافه کرد: سهم بازار بانک مسکن فارس 9 درصد است که در سال 95 باید به 11 درصد و در سال 96 به 12 درصد کل منابع استان برسد.

بت‌شکن خاطرنشان کرد: شاخص بانک در صدور ضمانت‌نامه عدد خوبی بوده اما در پایان سال 95 باید چهار برابر شود.

وی با بیان این‌که بانک مسکن یکی از پایین‌ترین آمار مطالبات معوق را در نظام بانکی دارد، گفت: نسبت مطالبات غیر جاری در پایان سال 95 باید به یک درصد و در سال 96 باید به زیر یک درصد برسد که نشان‌دهنده بهداشت و سلامت کار در این بانک است.

بت‌شکن بیان کرد: از سویی بنابر تأکید رئیس‌جمهور باید پایان فروش اقساطی مسکن مهر را مدنظر قرار داده و اتمام هر آنچه باقی‌مانده در سال 95 انجام شود.

وی با بیان این که 87 شعبه بانک در فارس فعال است، ابراز داشت: ما همچنین چند برنامه کوچک اما مهم برای فارس مدنظر داریم که بهینه‌سازی شبکه از آن جمله است و در این زمینه ممکن است برخی از این شعب ناکارآمد و یا کم بازده باشند که باید با برنامه مشخص جابه‌جا، ادغام یا شعب جدید ایجاد شود.

وی افزود: الان سه شعبه یک‌هزار میلیاردی در فارس وجود دارد که در پایان سال 95 باید حداقل به پنج شعبه و در سال 96 به حداقل 13 شعبه یکهزار میلیاردی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به رتبه فارس در اعطای تسهیلات، تصریح کرد: اعطای تسهیلات از افتخارات بانک در فارس است که باید با رعایت «بهداشت اعتباری» باشد که کمترین میزان مطالبات معوق را در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: بانک مسکن، بانک تخصصی توسعه‌ای است و یک بانک تجارتی نیست و از این نظر منحصربه‌فرد بوده و باید تجهیز و تخصیص منابع در کمک به سیاست‌های توسعه‌ای دولت از قبیل بافت فرسوده، مسکن مهر، مسکن اجتماعی یا صاحب‌خانه کردن خانه اولی‌ها را در حوزه بخش به‌عنوان اولویت خود همواره مدنظر داشته باشد.

به گفته وی، اعطای تسهیلات به بخش‌های تجاری و بازرگانی را دیگر بانک‌ها نیز انجام می‌دهند و قرار نیست بانک مسکن با بانک‌های دیگر در این زمینه رقابت کند.

بت‌شکن متذکر شد: حوزه تخصصی ما فعالیت در حوزه توسعه بخش مسکن و اعطای تسهیلات برای ساخت‌وساز و فعالان بخش ساختمان با 130 رشته آن است.

وی با بیان این‌که صنعت ساختمان پیشران حرکت توسعه‌ای کشور است، گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر درون‌زایی اقتصاد، بخش مسکن و ساختمان از عمده‌ترین‌ها در این زمینه محسوب می‌شود که دولت اگر تنها کار را به حرکت درآورد مردم می‌آیند چنانکه در استان فارس پزشک پولدار به‌قدر کافی وجود دارد و بسیاری از آنان ساختمان‌سازی می‌کنند که نشان می‌دهد بخش مسکن جذابیت دارد و تنها اهرمی می‌خواهد که این بخش را فعال کند.

بت‌شکن متذکر شد: هر یک واحد ارزش‌افزوده در بخش مسکن با توجه به اشتغال فراگیر دو واحد ارزش‌افزوده ایجاد و از کارگر بدون تحصیلات تا کارشناس ارشد را جذب می‌کند که هیچ بخشی این مشخصات را ندارد و به‌عنوان‌مثال پتروشیمی تنها در همان حوزه ایجاد اشتغال دارد.

مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: بنا داریم استان فارس را به‌عنوان پایلوت مدنظر قرار دهیم که بانک مسکن آن به‌عنوان بانک مستقل با ترازنامه و سود و زیان مستقل دیده شود و ازاین‌رو بانک مسکن فارس باید محاسبه کند سپرده‌ای که جمع می‌کند کدام سپرده قانونی کمتری می‌خواهد چون باعث می‌شود قیمت تمام‌شده پول افزایش پیدا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها