کد خبر: ۳۶۵۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
سارکوزی:
در شرایطی که نتایج نظرسنجی ها از کاهش محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه میان مردم حکایت دارد، سارکوزی اعتراف کرد که در صورت شکست در انتخابات ریاست جمهوری از عرصه سیاست کناره گیری خواهد کرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی "دیلی میل"، "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهوری فرانسه برای اولین بار با اعتراف به اینکه ممکن است در انتخابات ریاست جمهوری شکست بخورد، اعلام کرد که در صورت شکست در انتخابات از عرصه سیاست کناره گیری می کند.

این اعتراف سارکوزی به احتمال شکست در انتخابات و کتعاقب آن کناره گیری از عرصه سیاست در شرایطی گزارش می شود که نتایج جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد اگر آن طور که انتظار می رود او یکی از کاندیداتورهای انتخابات ریاست جمهوری در فصل بهار سال جاری شود، در این انتخابات شکست خواهد خورد.

بر اساس نتایج بررسی های انجام شده، حمایت مردم فرانسه از سارکوزی به شدت رو به کاهش است و این در حالیست که "فرانسوا اولاند" رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ فرانسه توانسته رشد محبوبیت چشمگیری داشته باشد.

نتایج همه نظر سنجی‌ها در فرانسه نشان می‌دهد که حزب سوسیالیست با ۳۰ در صد رای رده نخست را به خود اختصاص داده است و ساکوزی که قادر به جلوگیری از کاهش آرای انتخاباتی خود نیست، هفت رده پس اولاند قرار دارد.

طبق این نظر سنجی‌ها، میزان آرای سارکوزی از ماه می سال ۲۰۰۷ تاکنون که پست ریاست‌جمهوری را بر عهده دارد، به پائین ترین سطح افت کرده است.

رئیس جمهوری 56 ساله فرانسه با تائید اینکه با پایان دوره فعالیت سیاسی خود روبرو است، اعلام کرد: در صورت شکست (در انتخابات) مسلم است که من از عرصه سیاست کناره گیری خواهم کرد.

سارکوزی ادامه داد: به هر حال من در پایان کار هستم و در هر صورت برای اولین بار در زندگی ام با پایان عرصه شغلی ام روبرو شده ام. رویای من داشتن یک زندگی آرام تر در مکانی است که بتوانم مسافرت کنم و مسئولیت هایی را که دارم تامین کنم و صادقانه بگویم که از دنیای بعد از سیاست نمی ترسم.

این اظهارات سارکوزی از طریق چند تن از مشاوران مهم او در چند روز گذشته در روزنامه فرانسوی "لوموند" منتشر شده است و در ضمن این اظهارات، سارکوزی اعلام کرده است: من دیکتاتور نیستم.

سارکوزی با اشاره به اینکه تمایل دارد مانند "تونی بلر" نخست وزیر سابق انگلیس بعد از کناره گیری از عرصه سیاست مشغول درآوردن پول بسیاری شود‌، گفته است: من یک وکیل هستم و و همیشه یک دفتر داشته ام و به خیلی چیزها علاقه دارم، به هر حال من زندگی خود را کاملا تغییر خواهم داد و دیگر خبری از من نخواهید شنید.

اولین دور انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه آوریل سال جاری میلادی و دور دوم و تعیین کننده این انتخابات نیز در ماه مه سال جاری برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها