به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، علیرضا کمرهای درباره اقدامات انجام شده پیرامون تکلیف سند تحول
بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر تفکیک مقطع ابتدایی به دو دوره سه ساله و
اجرای نظام دوری اظهار کرد: نظام دوری تکلیف سند تحول بنیادین است و در
راستای انطباق مدارس با مندرجات سند اقداماتی را در دست داریم.
وی
افزود: البته باید در نظر داشت که تفکیک مدارس ابتدایی به دو دوره سه ساله
یک روند تدریجی است. یک علت این است که 35 درصد مدارس ما دونوبته هستند و
این مسیر به کندی طی می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران
با بیان اینکه تنها هرکجا مدرسه تک نوبته داریم می توانیم اقدام کنیم گفت:
مدارسی را در سطح شهرستانهای استان تهران داشتیم که از امکان جداسازی
مدارس ابتدایی برخوردار بودند و دو دوره را در دو نوبت ساماندهی کردیم.
کمرهای
ادامه داد: در سال آینده نیز در صورت ایجاد ظرفیتهای جدید و تدارک دیدن
فضاهای آموزشی بیشتر حتما برنامه جداسازی را ادامه میدهیم.
وی تاکید کرد: جلوگیری از آثار و تبعات سوء تربیتی در مدارس پر جمعیت از جمله اهداف اساسی مدنظر این بند از سند تحول بنیادین است.