کد خبر: ۳۶۴۵۸
زمان انتشار: ۰۱:۵۸     ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
در واقع باید پذیرفت که تاکتیک تیم استقلال یکنواخت بوده و این مسأله برای دیگران تقریبا مشخص شده است. این تیم روش بازی خود را از چلسی سه سال قبل مورینیو الگو گرفته است. این تیم با چهار دفاع میانی، پنج هافبک و یک مهاجم بازی می کند، البته در زمان حمله با توجه به سرعت بازیکنانش این تیم با سه مهاجم کار می‌کند، مورینیو با این روش در چلسی موفق بود، چون در زمانی که تیم به مشکل می‌خورد، تغییر تاکتیک می‌داد و نتیجه بازی را به سود چلسی تغییر می‌داد، ولی آیا در استقلال زمان بن بست خوردن تاکتیک تیمی شاهد تغییرات هستیم؟ انگار احتیاط حرف اول این تیم را می‌زند!
در ادامه بازی‌های لیگ برتر، استقلال صدرنشین که نیم فصل دوم را خوب آغاز نکرده، از چهارمین بازی پی در پی نیم فصل دومش هم امتیازی به دست نیاورد.

شاگردان پرويز مظلومي كه هفته گذشته در ورزشگاه آزادي با يك گل مغلوب مس شدند، هفته بيست و يكم را هم با شكست دو بر يك، مقابل شاگردان ياوري به پايان بردند تا وضعيت اين تيم حساس‌تر و بحراني تر از گذشته بشود.

به گزارش «تابناک»، هفته گذشته، استقلال با تيم رده هفدهم جدول را دست كم گرفت و باعث شد سه امتياز اين بازى را در آزادى از دست بدهد. اين روزها مى‌شنویم كه انتقاداتى را درباره خط حمله استقلال بر زبان مى‌آورند؛ اما فراموش نكنيد، تيمى كه بد بازى مى‌كند، نمى‌توان تقصيرها را بر گردن تنها چند بازيكن انداخت. كل تيم بد بازى كرده‌اند كه سه امتياز از دست رفته است.

رفتن فرهاد هم ديگر بحث در موردش جايز نيست. طبيعى است كمى فورواردها عملكرد نامناسبى داشته باشند، زيرا آن زمان همه توپ‌ها به مجيدى ختم مى‌شد و او هم از آنجايى كه فرصت طلب بود، توپ‌ها را به گل تبديل مى‌كرد. بايد به تيم كمى فرصت داد تا خط حمله آنها كمى جان بگيرد و هماهنگ شوند.

واقعیت این است که آبی‌پوشان تهرانی، هیچ کمبودی از نظر داشتن بازیکن ندارند و تنها رفتن مجیدی نمی‌تواند موجب افت یک تیم باشد؛ هر چند مجیدی بازیکن بزرگی است، فراموش نکنیم آبی پوشان در نیم فصل دوم، چند بازیکن خوب از جمله ساموئل، یرکویچ و الونگ را به جمع خود افزودند. اصلا بنا را براین بگذاریم که مجیدی در استقلال مصدوم شد آیا آنوقت باید شاهد افت شدید این تیم باشیم؟

البته در هفته‌های 20 و 21 هم استقلال مقابل دو مربی سالخورده ولی هشیار کم آورد و تیم‌های مس و سپاسی با اضافه کردن نفرات بیشتر در خط میانی، نبض بازی را از استقلال گرفتند و دو شکست غم‌انگیز برای این تیم رقم زدند.

در واقع باید پذیرفت که تاکتیک تیم استقلال یکنواخت است و این مسأله برای دیگران تقریبا مشخص شده است. این تیم روش بازی خود را از چلسی سه سال قبل مورینیو الگو گرفته است، این تیم با چهار دفاع میانی، پنج ‌هافبک شناور و یک مهاجم بازی می‌کند البته در زمان حمله با توجه به سرعت بازیکنانش این تیم با 3 مهاجم کار می‌کند، مورینیو با این روش در چلسی موفق بود، چون هنگامی که تیم به مشکل می‌خورد تغییر تاکتیک می‌داد و نتیجه بازی را به سود چلسی تغییر می‌داد، ولی آیا در استقلال زمان بن بست خوردن تاکتیک تیمی شاهد این تغییرات هستیم؟  انگار احتیاط حرف اول این تیم را می‌زند!

نخستین شکست استقلال در تهران توسط تیم تراکتور سازی رقم خورد چون قلعه نوعی مربی کارکشته این تیم از مربیان استقلال هم بهتر روش و نوع بازی این تیم را می‌شناخت و با متمرکز کردن بازیکنان فیزیکی، جنگ میانه میدان را از استقلال گرفت و این تیم را برد.

همه این‌ها را اگر در کنار مقایسه پرویز خان مظلومی با امیر خان قلعه نویی گذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که مظلومی، محبوب هواداران استقلال نیست. حتی اگر چهار دربی را هم برده باشد. مطالبات از مظلومی فقط پیروز شدن است؛ بدون هیچ بهانه و دلیلی.

بیشتر از اظهار نظر سرمربی استقلال پس از بازی با فجر سپاسی به خنده افتادند، حتی فرزامی، عضو هیأت مدیره استقلال هم در اظهار نظری جالب، آنچه را در ذهن همه می‌گذشت، بر زبان آورد: «عروس بلد نیست برقصه، می‌گه زمین کجه!»

نکته دیگر در پدید آمدن نارضایتی‌های اخیر در میان استقلالی‌ها، اوج گیری پرسپولیس با دنیزلی است. درست در شرایطی که پرسپولیس دارد، جامه بحران را از تن می‌کند، استقلال دارد آن را بر تن می‌کند. همین امر باعث نگرانی هواداران شده است. آنها از دنیزلی خاطرات خوشی ندارند. شکست در دربی و جبران دوازده امتیاز اختلاف در سال 85 بذر ترس را در فکر آبی دوستان کاشته است. آنها از این می‌ترسند که در دربی بازنده شوند و با این همه ستاره قافیه را به حریف دیرین خود ببازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها