کد خبر: ۳۶۴۴۵
زمان انتشار: ۰۱:۲۷     ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
رهبر اخوان المسلمين مصر گفت: مدل تركي در مصر اجرا نمي شود و بايد با ايران كه از جمله قدرتمندترين كشورهاي منطقه است تعامل داشته باشيم.
محمد بديع در مورد كمك هاي آمريكا به مصر گفت: تلاش خواهيم كرد كه با رونق بخشيدن به اقتصاد مصر به كمك هاي آمريكا به كشور خود پايان دهيم.
وي با اشاره به جايگاه منطقه اي و جهاني ايران گفت: ايران جايگاه بزرگ و مهمي در منطقه خاورميانه دارد و از جمله قدرت هايي است كه در آينده بايد با آن تعامل داشته باشيم تا بتوانيم بر ديگر قدرت هاي منطقه تأثير بگذاريم؛ ايران هم اكنون از جمله قدرتمندترين كشورهاي منطقه است و مي تواند در برابر هر فشاري مقاومت كند و تسليم نشود، به همين دليل در برابر قضاياي عربي به طور عام و منطقه خليج فارس به طور خاص موضع قاطع و قدرتمندي دارد.
رهبر اخوان المسلمين مصر با اشاره به نقش سنت و قرآن در تدوين قانون اساسي مصر هم گفت: قرآن و سنت از اصول زندگي هستند و قرآن قانون اساسي ما باقي خواهد ماند، اما در همان حال برادران قبطي خود را نيز مدنظر خواهيم داشت تا آنها نيز قوانين مخصوص به خود داشته و بتوانند به زندگي خود به شكل طبيعي و عادي ادامه دهند و اين موضوعي است كه دين ما اسلام ما را به آن موظف و مكلف كرده است.
بديع همچنين به عدم تأثيرپذيري حكومت آينده مصر از مدل تركي پرداخت و اظهار داشت: مدل تركي در مصر به اجرا گذاشته نخواهد شد، چون ما داراي قرآن و سنت هستيم و مي توانيم به واسطه آنها نمونه اي خاص مصر را به كشورهاي جهان ارائه دهيم.
رهبر اخوان المسلمين مصر كه با فارس گفت وگو كرده همزماني پيروزي انقلاب مصر را با پيروزي انقلاب اسلامي را مورد ستايش قرار داد و گفت: بالطبع همزماني پيروزي انقلاب مصر با انقلاب ايران اتفاقي بزرگ است، اما اين دليل روشن و آشكاري است كه تأكيد مي كند، دين اسلام آيين مردم و قانون حاكم بر ملل است.
وي در مورد بزرگترين آرزوهاي خود نيز اين گونه سخن گفت: بزرگترين آرزوي ما اين است كه ببينيم ملت مصر در رفاه و آسايش زندگي كنند، همچنين سرزمين فلسطين در دست فرزندان اين كشور باشد و مسجدالاقصي اولين قبله و سومين حرم شريف مسلمانان جهان آزاد شده و به ما بازگردد.
بيانيه شيعيان مصر براي برقراري رابطه فوري با ايران
شيعيان مصر با انتشار بيانيه اي ضمن اعلام حمايت از تمام نمايندگان پارلمان منتخب اين كشور، به ويژه احزاب اسلام گراي حاضر در پارلمان خواستار برقراري رابطه فوري با جمهوري اسلامي ايران شدند.
به گزارش پايگاه خبري الفجر، شيعيان مصر روز دوشنبه با انتشار بيانيه اي حمايت خود از تمام نمايندگان و احزاب حاضر در پارلمان منتخب اين كشور و در رأس آنها احزاب اسلام گرا را اعلام كردند.
شيعيان مصر در اين بيانيه تأكيد كردند كه اين پارلمان تجربه واقعي دمكراسي در مصر است كه مردم اين كشور سال ها با آن بيگانه بوده و بي ترديد نمايندگان كنوني جز در راه خير و صلاح مصر گام برنخواهند داشت.
شيعيان مصر در ادامه از پارلمان منتخب اين كشور خواستار برقراري رابطه فوري با جمهوري اسلامي ايران و ملت دوست آن در تمام حوزه ها در راستاي تأمين كننده منافع دو كشور شدند.
آنها همچنين خواستار پايان دادن به تبعيض هاي اعمال شده عليه شيعيان و دوستداران اهل بيت در مصر شدند.
تبريك اولين سالگرد پيروزي قيام ملت مصر
وزارت امور خارجه كشورمان با صدور بيانيه اي ضمن تبريك اولين سالگرد پيروزي قيام ملت مصر، اعلام كرد: بيش از پيش شاهد ايفاي نقش تاريخي مصر و تقويت همبستگي اسلامي در راستاي تحقق آرمان فلسطين خواهيم بود.
در بيانيه وزارت امور خارجه آمده است: جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته آمادگي دارد كه تجارب خود را در مسير تحقق آزادي، عدالت، كرامت انساني و برپايي نظام مردمسالار ديني در اختيار مردم مسلمان مصر قرار دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها