وی درباره هواپیماهای پهنپیکر A۳۸۰، تصریح کرد: این نوع هواپیما برای مسیرهای دوربرد کارایی دارد و قطعا دولت به خوبی به این مسئله واقف است. برای استفاده از هواپیمای A۳۸۰ نیز باید بسترهای لازم را در فرودگاههای کشور فراهم کنیم.
وی
با بیان اینکه باید با کشورهای هدف پروتکلهایی نوشته و تفاهمنامههایی
امضا شود، اظهار کرد: یکی از زمینههای به کارگیری این هواپیما با توجه به
جاذبههای کشور، انجام پروازهای توریستی برای گردشگران مذهبی و سیاحتی است
که به ایران وارد میشوند.
این در حالیست که وی دقیقا یک روز قبل در گفتگو با خبرگزاری نسیم گفته بود:
استفاده از هواپیماهای پهن پیکر خریداری شده در مسیرهای داخلی فاقد هرگونه صرفه اقتصادی است. حتی با بسیج همه امکانات و منابع در دو سال آتی، مهیا شدن زیرساختهای صنعت حمل و نقل هوایی برای ورود این تعداد هواپیما ممکن نیست.
برای اشغال صندلیهای هواپیماهای پهن پیکر خریداری شده باید فکری کرد، در حال حاضر هواپیماهای موجود کشور در مسیر آسیای دور هم با یک سوم ظرفیت به پرواز در میآیند، بنابراین چگونه میتوان برای هواپیمای A۳۸۰ با ظرفیت بسیار بالا مسافر ایجاد کرد.
دولت نباید به صورت مستقیم وارد چرخه خرید هواپیما میشد. دولت باید بستر و زیرساخت ورود بخش خصوصی به خرید هواپیما را مهیا میکرد.
تغییر صحبت های خانلری تحت فشارهای شدید دولت روحانی که برای بستن دهان منتقدین صورت گرفت خود نشان دیگری از تبلیغاتی بودن اعلام خبر خرید ۱۳۸ فروند هواپیما از ایرباس و ATR می دهد بطوریکه ۱۸ بهمن حمیدرضا پهلوانی رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با نسیم اعلام کرده بود:
در همان سال ۹۲ و با وجود اعمال تحریم بینالمللی، چنانکه شرکتهای هواپیمایی از نقدینگی لازم برخوردار بودند امکان خرید هواپیمای ایرباس به صورت مستقیم وجود داشت.