وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا * * * شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می گویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده. * * * بدون کشته شدن سرنوشت بیهوده است / شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است

  •  
      
کد خبر: ۳۶۳۱۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
در این پژوهش، 425 کاربر این شبکه اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد بیشترین سئوالی که به ذهن افراد هنگام مرور شبکه فیس بوک از خود می پرسند این است که "چرا بیشتر مردم از من زندگی بهتری دارند و چرا از من شادترند؟" و همین سئوال باعث افسرده تر شدن افراد و احساس کسالت و ناخوشی روحی در آنان می شود.
مشرق، بر اساس پژوهش های جدید دانشگاه یوتا درباره تاثیر فضای مجازی بر خلق و خوی افراد، مشخص شد که افراد و کاربران اینترنتی هر چه زمان بیشتری را در فیس بوک بگذرانند به همان نسبت نیز امکان میزان افسردگی و غمگین تر شدن افراد نیز بالا می رود.
 
در این پژوهش، 425 کاربر این شبکه اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد بیشترین سئوالی که به ذهن افراد هنگام مرور شبکه فیس بوک از خود می پرسند این است که "چرا بیشتر مردم از من زندگی بهتری دارند و چرا از من شادترند؟" و همین سئوال باعث افسرده تر شدن افراد و احساس کسالت و ناخوشی روحی در آنان می شود. 
 
 
در این تحقیقات همچنین مشخص شد که افراد مورد مطالعه بیشتر روی نکات مثبت زندگی دیگران توجه می کنند و این نکات را با نقاط ضعف زندگی خود مقایسه می کنند و به نوعی داشته های دیگران را با نداشته های زندگی شخصی خود می سنجد که منجر به بوجود آمدن احساس بد و احساس عقب ماندن از دیگران در زندگی می شود.
 
هر چه کاربران اینترنت تلاش کنند زمان کمتری را در شبکه اجتماعی فیس بوک بگذارنند و به جای وقت شان را دوستان و در زندگی واقعی صرف کنند، شادی بیشتری را به خود و زندگی شان می بخشند.  
 
این تحقیقات که در مجله Cyberpsychology منتشر شده خاطر نشان کرده که زمانی که افراد عکس دوستانشان و افراد دیگر را در فیس بوک می بینند به علت این که قادر نیستند همزمان در مورد عکس ها و خوشی ها و سفرهای دوستانشان صحبت کنند و نکات دیگر را متوجه شوند تمرکزشان بر روی عمل خوشی دیگران و نداشتن این تفریح و شادی در زندگی خودشان متوجه می شود در حالی که در ارتباطات رو در رو افراد از بقیه ابعاد سفرها و خوشی های خود نیز صحبت می کنند که ممکن است چندان خوشایند آن ها نیز نباشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
نیازمندیها
09107726603 تماس یا پیام در پیام رسان های ایتا و تلگرام