کد خبر: ۳۶۲۸۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با مهر، نامه نگاری اوباما با ایران را نشان دهنده دغدغه آمریکایی ها خواند و گفت: اوباما از تحولاتی که در منطقه در حال شکل گرفتن است نگران است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تا کنون از امتیاز برتری که درمنطقه به لحاظ انرژی داشته استفاده نکرده و در این شرایط که امتیاز نفتی آن تهدید می شود بحث احتمال بسته شدن تنگه هرمز را مطرح می کند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس تصریح کرد: این جزو حقوق ایرانیان است زیرا دو سوم خلیج فارس جزو دریای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است و امنیت آن بدون ایران تامین نمی شود.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: مانور اخیر ایران هرچند مانوری نظامی بود اما جایگاه ایران برای ایجاد امنیت در منطقه را نشان داد .

نماینده اسلام آباد غرب گفت: اوباما به شدت نگران این موضوع است که مبادا تنگه هرمز از سوی ایران بسته شود. مانور نظامی ما در شرایطی که فضای تهدید و سیاست تنبیهی علیه ایران شکل گرفته بود انجام شد و واکنش جدی به مشی آمریکایی ها بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: رابطه ایران و آمریکا همواره یک رابطه دائم با جنگ سرد در سی و چند سال گذشته بوده است و متن پیام هایی که متقابل رد و بدل شده چنین بوده است، طبیعتا تحلیل محتوای این نامه هم اینگونه است.

فلاحت پیشه گفت: اوباما در پیام ارسالی خود ضمن اینکه ترس خود از تحولات خلیج فارس را نشان می دهد از طرفی هم به نوعی سعی کرده پرستیژ و حالت ابرقدرتی خود را حفظ کند و زبان به تهدید بگشاید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها