کد خبر: ۳۶۲۷۵
زمان انتشار: ۰۲:۳۹     ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
گفتاری از استاد ميرباقری؛
وقتي شهر نبي اكرم (ص) بر روي زمين محقّق مي‌شود، مدار اين شهر، روح و قلب نبي اكرم (ص) است. و همه‌ي مؤمنين بايد در اين بلد و بر محور اين بيت زندگي كنند و فضايي كه در آن زندگي مي‌كنند فضاي نبي اكرم (ص) باشد و همه‌ حيات انسان حول نبي اكرم شكل بگيرد.
به گزارش وبلاگستان 598، وبلاگ کلام از نو نوشت: مطلب زير، بخشی از سخنرانی استاد ميرباقری درباره جايگاه نبی اکرم (ص) است که در ۲۸ صفر 1389 در دفتر مقام معظم رهبری (مدظله) در قم ارائه شده و با اندکی تصرف ارائه می شود.


بر مدار نبوّت نبی اکرم (ص) بيت و بلد امين شكل می­گيرد. همه عالم، بلد امين نبي اكرم (ص) است و کعبه، بيت آن است. از يک طرف، بيت، محور و قبله اين بلد است؛ يعنی همه‌ شئون آن شهر ايمان و شهر امن كه مؤمنين در آن به امنيت مي‌رسند، و رنج و عذاب در آن وجود ندارد و رحمت الهي در آنجا جریان دارد، به اين بيت بر می­گردد و از طرف ديگر، خود نبی اکرم (ص) هم محور شکل­گيری و برپا شدن اين بيت (و آن بلد) هستند.

بلد امين از شئون امين الله است. نبي اكرم (ص) و ائمه (ع) امين الهي هستند که بلد امين بر محور آنها شكل مي‌گيرد و قبله و كعبه اين بلد، نازله‌ قلب و روح امين الله است و الا مردم، دور سنگ چرا بچرخند؟ هم­چنان­که قبله همه چيز در شهرهای كفّار، شيطان و نمادهای شيطانی است، كعبه هم تجسّد روح نبي اكرم (ص) و جسمی برای آن روح نوراني است؛ يعنی وقتي شهر نبي اكرم (ص) بر روي زمين محقّق مي‌شود، مدار اين شهر، روح و قلب نبي اكرم (ص) است. و همه‌ي مؤمنين بايد در اين بلد و بر محور اين بيت زندگي كنند و فضايي كه در آن زندگي مي‌كنند فضاي نبي اكرم (ص) باشد و همه‌ حيات انسان حول نبي اكرم شكل بگيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
عالی بود ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها