معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان ریلی خراسان رضوی و خط مشهد- تهران و بالعکس بیان کرد: فاز نخست افزایش ظرفیت ناوگان ریلی مشهد با ایجاد زیر ساخت هایی از جمله هوشمند سازی سیستم کنترل، افزایش تعداد سکوها و همچنین برقی شدن خط مشهد-تهران انجام می شود.
وی ادامه داد: برقی کردن مسیر ریلی مشهد-تهران نیاز به دو میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه امید است این پروژه در ظرف مدت ۴ سال به بهره برداری برسد ادامه داد: با بهره برداری این پروژه و بهره گیری قطار های سریع السیر با سرعت ۲۰۰ کیلومتر پیمایش مسیر مشهد- تهران در کمتر از ۶ ساعت انجام خواهد شد.
سیستم های ایستگاه راه آهن مشهد هوشمند شد
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از نوسازی و تجهیز سیستم های کنترل ایستگاهی راه آهن مشهد خبر داد و گفت: سیستم های کنترلی ایستگاه مشهد قدیمی بود که خوشبختانه نوسازی و به سیستم های هوشمند تجهیز شد.
وی با بیان اینکه سوزن بندی مسیر مشهد به طور کامل اصلاح شده است ادامه داد: قطار ها پیش از این در مشهد با تاخیر وارد و یا خارج می شدند که با هوشمند سازی سیستم های موجود این مشکل نیز رفع شده است.
آقایی همچنین به افزایش تعداد سکوها در این ایستگاه اشاره کرد و افزود: تعداد پذیرش قطار ها در این ایستگاه نیز افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: افزایش ظرفیت شبکه، افزایش ظرفیت ایستگاههای اصلی، افزایش سرعت متوسط قطارها، امکان افزایش تعداد مسافر بر واگن، کاهش تاخیرها و کاهش وابستگی به موتورهای دیزلی سنگین از مهمترین مزایای طرح برقیسازی این خط ریلی است