کد خبر: ۳۶۲۱۴۵
زمان انتشار: ۱۸:۵۷     ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، یکی از طلاب حوزه علمیه قم در واکنش به سخنان تامل برانگیر اخیر آیت اله وحید خراسانی درخصوص وحدت سوالاتی را از این عالم دینی پرسیده است که در ادامه می آید.

خدمت آیت الله وحید
سلام علیکم

پیرامون صحبت های شما در موضوع وحدت سوالاتی به ذهنم رسید که به عنوان طلبه خواهان پاسخ به آنها هستم.

1- مگر منادیان وحدت می گویند علی علیه السلام و عمر هم شأن هستند که شما می خواهید اثبات کنید امیر المؤمنین والاتر از بقیه است؟

2- آیا اسم بردن از خلیفه اهل تسنن و گفتن آن کلمات در مورد او در جمعی چند صد نفره و عمومی هرچند حقیقت داشته باشد اهانت و سب مقدسات سنی ها محسوب نمی شود و مخالف آیه " وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ فَيَسُبُّوا اللَّـهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ " نیست ؟ وقتی مقدسات منکرین خدا را نباید سب کرد چون مقدسات ما را سب می کنند، آیا مقدسات سنی ها را می توان به طور علنی سب کرد؟

3- آیا اگر حرف و عملکرد کسی را قبول نداشتید جایز است به او توهین کنید و او را به بیسوادی و دیگر نسبت های گفته شده، متهم کنید؟

4- امیر المؤمنین برای حفظ حاکمیت اسلام 25 سال سکوت کرد و از بسیاری از حقوق خود صرف نظر کرد . چطور شما ، اگر مخاطب حرفهایتان مقام معظم رهبریست ، اینگونه حاکم اسلامی را مورد توهین قرار می دهید و به فرض که موضع رهبری درباره وحدت را قبول ندارید این گونه حاکمیت اسلام را به خطر می اندازید؟

5- آمریکا و انگلیس را دشمن اسلام می دانید؟ پس چگونه در کشور هایشان شبکه هایی به نام دفاع از شیعه راه اندازی یا حمایت می کنند تا مثل شما به عمر و دیگر مقدسات سنی ها علناً بتازند و از ولایت امیر المؤمنین این گونه دفاع کنند! فکر نمی کنید شباهت این گونه حمایت شما از شیعه و حمایت امریکا و انگلیس از شیعه نشان اشتباه بودن اینگونه مواضع شما باشد.

سید جعفر ساجدی – طلبه حوزه علمیه قم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۲۳:۲۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
۴
۲
باسلام و تشکر فراوان

این طلبه پیرو چه حرفی از ایت اله وحید این سوالات را پرسیده اند؟

این سوالات القا می کند ایت الله وحید مخالف وحدت هستند
درصورتی که جملات بسیاری از ایشان درباره وحدت هست...؟؟؟؟

قضیه چیست؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
۲
۳
ضمن سلام و احترام
** چند نکته بسیار مهم درباره این خبر(لطفا در صورت دارا بودن صبر و تحمل لازم در این عرصه، این نظر را فیلتر نکنید):
1- انتشار این گونه نامه ها که در روز صدها نفر می نویسند و نظر شخصی خود را پیرامون موضوعات مختلف ابراز می کنند از طرف رسانه ای چون شما، بعید است؛ مگر اینکه شما نیز هم نظر با نوسینده چنین نامه ای باشید.
2- قبل از انتشار چنین نوشته ها و نظرات ناپخته، عجولانه و توهین آمیزی که هر کسی می تواند نویسنده آن باشد، باید صحت مندراجات آن را تایید کرده و با موضع گیری های قبلی شخص متهم(در اینجا حضرت آقای وحید خراسانی) بسنجید؛ که متاسفانه شما چنین کاری نکردید.
3- کمترین حقی که در جوامع بی دین هم به آن اهمیت می دهند حق دفاع از خود(برای هر شخص) است با شرایط برابر، چه رسد به دیندارانی چون شما.
اما متاسفانه شما تاکنون درباره عالم گرانقدری مثل حضرت آقای وحید خراسانی چنین حداقلی را رعایت نکرده؛ بلکه احساسی عمل نموده و انصاف رو رعایت نکرده اید.
4- و در آخر یک سوال مهم:
آیا شما نسبت به درستی تصورتان از یک مرجع عالی قدر و اثرات نشر آنها، 100 درصد مطمئن هستید؟!؟
اگر فقط یک درصد امکان اشتباه باشد؛ عواقب دنیوی و اخروی سختی را باید انتظار داشت.
با تشکر
امیدوارم در مسیر انتشار حق موفق باشید.
پاسخ
استادحوزه قم
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
۱
۱
به عنوان یک شاکردبیست سال حضوردردرس اقای وحید صحت گفته های نامه راتاییدمیکنم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴
دماغت دراز شد پینوکیو . کمتر دروغ بگو
علی
Canada
۱۹:۳۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
خدایا این آخر الزمان ما از دست خودمون هیچ، از دست علما هم باید غم بخوریم. من فایل صوتی جلسه رو گوش دادم واقعا ناراحت شدم! آخه الان که مسلمین به وحدت نیاز دارن موقع توهین به خلفاست؟! حداقل یه عالم عادی بودن صحبتهاشون رو میشد به حکم عدم جامعیت رد کرد! الان چی؟! بخدا کسایی که طرفدار وحدت هستن قائل به تساوی مولی الموحدین علی بن ابی طالب با خلفا نیستن! حداقل شعارشون اینه که توهین نکنیم! الان دیگه واقعا حرف علمی نمونده که توهین کنیم؟! الان اینا موجب هدایته! موجب ایمانه؟!
پاسخ
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
۰
۰
پاسخ معظم له را نگذاشتید
پاسخ
زهرا حسینی از فارس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
۱
۰
متاسفانه آیت الله وحید با کنایه رهبری را هدف گرفته اند و صحبت های ایشان سبب شد که بعضی مقلدین بفکر فرو بروند و در ادامه تقلید از ایشان مردد شوند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها