کد خبر: ۳۶۲۰۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
دولت سوييس اعلام كرد كه براي اجراي طرح پرداخت بدون قيد و شرط ماهانه 2500 فرانك سوييس(75میلیون ریال) به شهروندان خود، همه پرسي برگزار مي‌كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه اينديپندنت ، مردم سوييس آماده شركت در همه پرسي و راي دادن به اين طرح دولت هستند كه در صورت تصويب شدن، نخستين كشور جهان خواهد بود كه به شهروندانش حقوق ماهانه صرف نظر از شاغل يا بي‌كار بودن خواهد پرداخت.

اين طرح در صورت تصويب شدن براي دولت سوييس حدود 208 ميليارد فرانك در سال هزينه در برخواهد داشت.

اين طرح كه توسط گروهي از روشنفكران پيشنهاد شده است كه تاكيد مي‌كند مردم اين كشور با وجود دريافت اين مستمري بازهم تمايل به كار كردن و ادامه اشتغال خواهند داشت، با نظر موافق سياستمداران چپ گرا و راستگراي اين كشور روبرو نشده است.

دولت فدرال سوييس برگزاري همه پرسي در باره اين طرح را در ماه ژوئن سال جاري ميلادي تصويب كرد.

منطق پشت اين طرح، قطع ارتباط ميان اشتغال و درآمد است و به اين ترتيب مردم درآمد تضمين شده صرف نظر از شاغل يا بيكار بودن، خواهند داشت.

اين پيشنهاد بر اساس يك نظرسنجي ارايه شده است كه نشان داد اكثريت ساكنان سوييس حتي اگر پرداخت درآمد تضمين شده به آنها تصويب شود، به كار كردن يا جستجوي كار ادامه خواهند داد.

بر اساس اين نظرسنجي، در صورت تصويب اين طرح، تنها 2 درصد مردم اين كشور دست از كارخواهند كشيد و 8 درصد مردم نيز گفته‌اند كه ممكن است اين احتمال را بر اساس شرايط بررسي كنند.

بر اساس اين طرح، دولت سوييس براي هركودك ساكن اين كشور نيز 625 فرانك پرداخت خواهد كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها