کد خبر: ۳۶۱۶۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
وزیر خارجه جدید قطر یکی از کم‌ سن و سال‌ترین وزرای خارجه جهان است و از وی به عنوان «مهندس آشتی» دوحه و قاهره نام می‌برند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» (36 ساله) و وزیر خارجه جدید قطر که طی چندین سال گذشته معاونت وزارت خارجه در امور همکاری بین‌المللی را بر عهده داشته، یکی از کم‌سن و سال‌ترین وزاری خارجه در جهان به شمار می‌رود.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق‌الاوسط»، وی متولد 1980 و دارای مدرک کارشناسی در اقتصاد و بازرگانی از دانشگاه قطر در سال 2003 است.

برخی رسانه‌ها از وی به عنوان مهندس آشتی با مصر نام می‌برند؛ در پی برکناری «محمد مرسی» از ریاست‌جمهوری مصر در سال 2013 و نیز استقبال قطر از تعدادی از رهبران اخوان‌المسلمین روابط این کشور با قاهره تیره شد، محمد‌بن عبدالرحمن که در آن زمان معاون وزیر خارجه قطر بود به مصر اعزام شد تا این اختلافات را حل و فصل نماید و در نهایت دوحه پذیرفت در راستای جلب اعتماد مصر شبکه «الجزیره مباشر» را ببندد و 17 رهبر اخوان را از کشورش اخراج کند.

محمد‌بن عبدالرحمن در سال 2003 به عنوان یک پژوهشگر اقتصادی به شورای امور خانواده ملحق شد و پس از آن در پست‌های مختلفی چون مدیر امور اقتصادی از سال 2005 تا 2009، مدیر حمایت از طرح‌های کوچک و متوسط در وزارت کار و بازرگانی در سال 2009، نماینده مخصوص «تمیم بن حمد» امیر قطر برای پیگری امور دیوان پادشاهی در سال 2010 و غیره مشغول به کار شد.

وی نهایتا در سال 2012 به پست قائم‌مقامی وزارت خارجه رسید و در سال 2014 معاونت وزارت خارجه در امور همکاری‌های بین‌المللی را به دست گرفت.

امیر قطر چهارشنبه (دیروز) دستور تغییر هفت تن از وزاری کابینه این کشور را صادر کرد که طی آن محمد بن عبد الرحمن جایگزین «خالد بن عطیه» وزیر خارجه قطر شد و خالد بن عطیه به عنوان وزیر مشاور قطر در امور دفاع منصوب شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها