کد خبر: ۳۶۰۴۶۷
زمان انتشار: ۰۱:۲۴     ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
۳۳سال پیش در چنین روزی
آیت الله مشکینی: هر کسی تشخیص می دهد لیاقت پستی را ندارد ، واجب است استعفا کند ، بگذارید این مملکت مملکت صد در صد اسلامی شود .

رخدادهای 1 بهمن 1361

چکیده

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنگوی شورای عالی دفاع: صبر دیگر کافیست ،  برای آخرین بار با صدام و حامیانش اتمام حجت می کنیم .

 

  • آیت الله مشکینی خطیب جمعه قم:  هر کسی تشخیص می دهد لیاقت پستی را ندارد ، واجب است استعفا کند ، بگذارید این مملکت مملکت صد در صد اسلامی شود . 

 

  • ابرقدرت ها از گسترش اسلام در منطقه و قیام ملت ایران می ترسند چرا که صدام در حال سقوط است و کشورهای دیگر منطقه نیز که نوکری اجانب را می کنند سقوط خواهند کرد . 

آیت الله هاشمی رفسنجانی : صبر دیگر کافیست ؛ برای آخرین بار به صدام و حامیانش هشدار می دهیم

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنگوی شورای عالی دفاع در خطبه های نماز جمعه امروز تهران گفت: صبر دیگر کافیست ، برای آخرین بار با صدام و حامیانش اتمام حجت می کنیم . هاشمی دربخشی از خطبه دوم با اشاره به اختلافات موجود در جامعه گفت : ما هیچ تردیدی نداریم که مراجعی که امروز در میان ما هستند و محترم‏اند،همه با اخلاص حرف می‏زنند و تردیدی نیست که در مواردی اختلاف دارند.در مجلس و شورای نگهبان هم این مسئله  هست. ما باید از تفاوت بینش ها ، تفاوت شخصیت ها و از این مقدار اختلاف در تشخیص موضوعات ، حسن‏استفاده را بکنیم و میدان برخورد اندیشه‏ها برای تکامل فرهنگ و علوم ومعارف اسلامی باشد.

وی ادامه داد :  اگر این سعه صدری که عرض می‏کنم، در بین ماها باشد و طرز برداشت‏صحیح در برخورد با افکار دیگران باشد، محیط آزاد، حقّ اظهارنظر و آزادی‏سیاسی و اجتماعی پیش می‏آید و جامعه می‏تواند با امنیت و آرامش خاطرمطالبش را مطرح کند و مردم می‏توانند در محیط آزاد زندگی کنند و همدیگر رامتّهم نکنند.

هاشمی گفت : نتیجه‏ای که می‏خواستم از بحث وحدت در »هفته وحدت« بگیرم آنکه نیروهای خطّ امام با وجود همه اختلافهای جزئی در موضوعها یا بینشها وبرخوردهای سیاسی، اجتماعی، علمی و اداری، می‏توانند با صمیمیت ورفاقت با هم باشند، و هستند. و ان شاءاللَّه بتوانیم این وضع را در رابطه باسایر کشورها و جوامع اسلامی و مخصوصاً برادران اهل سنّت ادامه دهیم و وقار و عظمت جهان اسلام را در سایه این سعه صدر به وجود آوریم.

هاشمی همچنین با اشاره به ادامه تجاوزات رژیم صدام گفت : من به دنیا گفته‏ام، اتمام حجّت و اعلام فرصت کرده‏ام: ما بعد از عملیّات‏محرّم، با همه قدرتی که داشتیم بیش از دو ماه صبر کردیم و با وجود تمام‏امکانات به دنیا اعلان کردیم که ما قصد اشغال عراق را نداریم بلکه حقّمان رامی‏خواهیم و مهم ترین حقّ ما - که حقّ همه جهان اسلام است - این است که‏متجاوزی که این همه خسارت به دنیای اسلام وارد آورده و این همه جنایت‏کرده است باید محاکمه بشود که دیگر کسی به فکر تجاوز به کشورهای دیگرنیفتد. ما دنبال این مسئله بودیم و دو ماه نیز صبر کردیم.

سخنگوی شورای عالی دفاع و خطیب جمعه تهران گفت : در این دو ماه - که همیشه آماده برای حرکت هستیم - نه تنها به حرف های ماتوجّه نکردند بلکه باز هم فریب ارباب ها را خوردند ، دنبال خرید اسلحه رفتند ؛سفرها ، ملاقات ها، تحریک ها و کارهای دیگر ادامه یافت، و خیال کردند می‏تواننداز فرصت استفاده کنند و پای صدّام را محکم‏تر سازند تا جنگ طولانی ‏تربشود.

وی اظهار داشت : ما زیاد صبر کردیم و برای آخرین بار، مهلت‏دیگری به حامیان صدّام و خود او می‏دهیم. اگر از این مهلت استفاده نکنند، من‏در این نماز جمعه و از این تریبون مقدّس، جهان اسلام و مسلمان ها را به‏شهادت می‏طلبم و آنان را شاهد می‏گیرم که صبر دو - سه ماهه برای نیروی مردم شهید داده پیروز، نیرومند و با نشاطِ شهادت طلب کافی است. ماهمه صبرهایمان را کردیم، تمام اتمام حجّت هایمان را کردیم، تمام حرفهایمان‏را زدیم.(1)

آیت الله مشکینی : کسانی که لیاقت پستی را ندارند استعفا دهند  

آیت الله مشکینی خطیب جمعه این هفته قم اظهار داشت : امیدواریم خداوند به زودی خبر خوش پیروزی را به ما برساند و رزمندگان بدون تلفات وارد کربلا شوند .  وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم گفت : استکبار جهانی و سران مرتجع عرب در ابتدای جنگ غافل از آن بودند که در جماران شیری از نسل امام حسین (ع) خفته است ، استقلال و عظمتی که ملت ایران به دست آورده است در سایه نبوغ عقلی امام امت بود نه در سایه نبوغ علمی . آیت الله مشکینی همچنین گفت : هر کسی تشخیص می دهد لیاقت پستی را ندارد ، واجب است استعفا کند ، بگذارید این مملکت مملکت صد در صد اسلامی شود . (2)

ابرقدرت ها از گسترش اسلام در منطقه می ترسند

آیت الله مشکینی همچنین صبح دیروز در دیدار گروهی از اعضای جهاد سازندگی و اعضای گزینش دفتر مرکزی جهاد ، مسئولین امور تربیتی استان های سراسر کشور با اشاره به رفت و آمدهای سران دولت های مرتجع در منطقه گفت : ابرقدرت ها از گسترش اسلام در منطقه و قیام ملت ایران می ترسند چرا که صدام در حال سقوط است و کشورهای دیگر منطقه نیز که نوکری اجانب را می کنند سقوط خواهند کرد . (3)

پی نوشت :

1-جمهوری اسلامی ، 2 بهمن 1361 ، صفحه 1

2-کیهان ، 2 بهمن 1361 ، صفحه 18

3- کیهان ، 2 بهمن 1361 ، صفحه 2

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها