کد خبر: ۳۶۰۲۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۲۹ دی ۱۳۹۴
براي حفظ و نگهداري از حوله خود بهتر است به برخي نكات موثر در اين زمينه توجه كنيد، توصيه ما استفاده صحيح و بهداشتي از حوله به هنگام خشك كردن بدن است، بهتر است هميشه حوله خود را پس از استفاده در فضاي آزاد قرار دهيد تا خشك شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، بسياري از افراد به علت مشغله‌هاي فراوان يا لازم نداستن شستن حوله به طئر مكرر فراموش مي‌كنند كه آن را بشويند. يكي از نگراني‌هاي كه بع عات نشتن حوله بوجود مي‌آيد خطر ابتلا به قارچ يا عفونت‌هاي پوستي است. اما با نشستن حوله به طور مرتبت ممكن است بدتر از اين نيز پيش آيد.


مدير خدمات ميكروب‌شناسي باليني در اين باره مي‌گويد كه با آنكه بعد از استحمام بدن شما تميز است در آن زمان شما همچنان باكتري‌هاي پوستي را روي سطح بدن خود حمل مي‌كنيد و اين باكتري هر روز تعدادشان بيشتر مي‌شود.


البته خشك كردن بدنتان با حوله‌اي كه روي آن باكتري‌هاي بدن خود شما وجود دارد نمي‌تواند زياد به شما صدمه بزند اما اگر شما باكتري‌هاي ديگري همچون باكتري‌هاي بيماري‌زا كه بيش از 10 درصد افراد عادي آن را دارند را روس سطح پوست خود داشته باشيد هنگام خشك كردن بدن خود اگر كوچك‌ترين جراحت يا خراشي در پوست خود داشته باشيد آنگاه خود را به عفونت پوستي دچار مي‌شويد. اگر به هر علتي اين عفونت وارد خونتان شود آنگاه شما راهي بيمارستان مي‌شويد.


بهتر است بعد از خشك كردن خود با حوله‌تان آن را در فضاي باز خشك كنيد. خشك كردن لباس‌ها به‌خصوص حوله‌ها در فضاي داخلي خانه باعث پخش بسياري از اين باكتري‌ها در فضاي داخل خانه مي‌شود. اگر بعد از 4 بار يا بيشتر استفاده از حوله‌تان آن را نشوييد آنگاه حوله شما حاوي هزاران باكتري است و دفعه بعد كه بدن خود را با آن حوله خشك كنيد، آن باكتري‌ها را به بدن تميز خود منتقل مي‌كنيد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها