کد خبر: ۳۶۰۱۸۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۲۹ دی ۱۳۹۴
انتشارات «اسکولاستیک» آمریکا کتاب مصوری درباره «جورج واشنگتن»، یکی از روسای جمهور پیشین آمریکا و برده‌های او را به دلیل حساسیت‌برانگیزی برخی تصاویر آن که نشان از دوران برده‌داری داشت، جمع‌آوری کرد.
به گزارش پایگاه 598، موسسه انتشاراتی کتاب‌های آموزشی «اسکولاستیک» (Scholastic) آمریکا پس از انتشار کتابی مصور درباره جورج واشنگتن، یکی از روسای جمهوری پیشین این کشور، به دلیل وجود تصاویر داستانی از شادمانی آشپز برده سیاه‌پوست وی به نام هرکول و دخترش دلیا به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفت و ناچار شد این کتاب را جمع‌آوری کند.

کتاب «کیک تولدی برای واشنگتن» در 5 ژانویه منتشر شده بود و روز 17 ژانویه جمع‌آوری شده است. منتقدان گفته‌اند که تصاویر این کتاب بخشی سیاه از تاریخ آمریکا در دوران برده‌داری را به تمسخر گرفته است.

این ناشر کتاب‌های آموزشی کودکان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با تمامی احترامی که برای درستی و دانش نویسنده، تصویرگر و ویراستار قائل هستیم، بر این باوریم که بدون پیشینه دوران سیاه برده‌داری این کتاب ممکن است تصویری نادرست از واقعیت زندگی بردگان ایجاد کند و بنابراین تصمیم گرفتیم تا این اثر را جمع‌آوری کنیم.»

تصاویر این کتاب که داستان پخت کیکی برای جورج واشنگتن را نشان می‌دهد تا زمان جمع‌آوری بیش از 100 نظر را در سایت آمازون به خود اختصاص داده بود که تنها 12 تا از نظرات مثبت بوده‌اند. کتاب «کیک تولدی برای جورج واشنگتن» هم‌چنین جنجال‌هایی را در سایت‌های اجتماعی برانگیخت.


منبع: انتخاب
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها