کد خبر: ۳۶۰۱۵
زمان انتشار: ۰۲:۰۹     ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
598 به نقل از کیهان: تازه ترين اظهارات هاشمي رفسنجاني با استقبال محافل ضدانقلاب مواجه شد.
وي در ديدار با جمعي از افراد كه استادان و محققان حوزه علميه قم و اساتيد دانشگاه هاي قم خوانده شده اند، بي آنكه مصداق روشني براي سخن خود ذكر كند گفت: « در مباني ديني لزوم نظارت و كنترل قدرت روشن است و شك و شبهه اي درباره آن وجود ندارد اما عده اي انحصارطلبانه نظارت و كنترل قانوني بر خود را برنمي تابند».
وي همچنين خواستار پاسخگويي به «شبهات جدي» شد كه در اين زمينه وجود دارد!
اين اظهارات هاشمي با استقبال جدي محافل ضدانقلاب بويژه سايت جرس ارگان رسانه اي حلقه لندن مواجه شد. اين سايت خبر اظهارات هاشمي را به مدت 2 روز در بخش اخبار برگزيده خود قرار داد.
جالب است كه ظاهرا حلقه لندن كه عملا بازوي عملياتي MI6 محسوب مي شود اخيرا حساب ويژه اي براي اظهارات آقاي هاشمي باز كرده و في المثل دو روز پيش از قول «منابع نزديك به هاشمي» گزارش داده است كه وي به عنوان رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد از امضاي حكم فرهاد دانشجو رئيس قانوني دانشگاه آزاد اسلامي خودداري خواهد كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
sharmandeh
UNITED STATES
۰۲:۵۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
((در مباني ديني لزوم نظارت و كنترل قدرت روشن است و
شك و شبهه اي درباره آن وجود ندارد اما عده اي انحصار
طلبانه نظارت و كنترل قانوني بر خود را برنمي تابند»)).
شکی ندارم امام زمان (عج ) هم که تشریف بیارند این رفسنجا نی
میخواد بر کارشون نظارت و کنترل داشته باشه ....
پاسخ
نصیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
۰
۰
انسان در مقاطع مختلف سن خودتمایلات متفاوتی داردمخصوص درزمان پیری که انسان با قدرت ارضاء میشود طبیعتا هاشمی هم از این قاعده مستثنا نیست.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
۳
۱
حضرت آیه الله هاشمی : حضرت امام(ره) تخلف از قانون مصوب حكومت اسلامي را با هر بهانه‌اي حرام مي‌دانستند ولي شاهديم متاسفانه در برخي موارد علنا به قانون دهن كجي شده و به آن عمل نمي‌شود.

جواب به معظم له:
بزرگ ترین دهن کجی به قانون در تاریخ انقلاب را میر حسین موسوی تحت الحمایه حضرت مستطاب شما ادامه الله ظلک علی رئوس المفسدین و هم چنین آن صبیه وقیح شما و آن توله فراری شما انجام دادند .
پاسخ
علی اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
آقا اینها همه اتفاقی است، اتفاقی سخنان افروغ، مطهری و هاشمی هماهنگ شده و اتفاقی سایت ضد انقلاب از آنها استقبال نمودند، در این اظهارات اتفاقی دقت کنید: هدایت نمی کند؟
1-مطهری: اینجانب برداشت امثال جبهه پایداری از ولایت فقیه را قبول ندارم.ولایت فقیه را همان طور كه شهید آیت الله مطهری گفته اند ولایت مكتب و ایدئولوژی می دانم نه ولایت شخص، و به تعبیر آیت الله جوادی آملی ولایت فقه است و به تعبیر رهبر انقلاب «مرز التزام به ولایت فقیه احكام حكومتی است» یعنی در احكام حكومتی باید اطاعت محض باشد اما در سایر امور هر كس آزاد است كه نظر خود را ابراز كند هر چند مخالف نظر رهبری باشد. در احكام حكومتی هم تا قبل از صدور حكم، هر كس مجاز است كه نظر رهبری را تغییر دهد، آنچنان كه شهید آیت الله مطهری در چند مورد امام خمینی (ره) را نسبت به نظر خود متقاعد كردند و امام(ره) نیز نه تنها ناراحت نمی شدند بلكه ایشان را حاصل عمر و پاره تن خویش نامیدند.
علاوه بر این، ولی فقیه، انتقادپذیر و در مقابل مردم پاسخگوست همچنان كه مقام رهبری بارها به انتقادات با روی باز پاسخ داده اند و از هرگونه بت سازی و تملق و چاپلوسی بیزارند، و در تاریخ 17 مهر 86 نیز فرمودند:« البته نباید با مسئولان مبارزه و دشمنی كرد، اما این حرف به معنای انتقاد نكردن و مطالبه نكردن از مسئولان متخلف از جمله رهبری نیست، چرا كه می توان در عین صفا و دوستی انتقاد هم كرد.»

2-افروغ: معصوم این را می‌گوید: ببینید، من بحثم تعامل است، بحثم مشارکت است، بحثم چرخه دیالیتیک بین عرصه رسمی و عرصه مدنی و عرصه اجتماعی است. بحثم تقویت نهادهای نقاد و نهادهای ناظر است که بخشی از آن روشنفکران، بخشی از آن عالمان و بخشی از آن مردم عادی هستند. امام (ره) قریب به مضمون می‌فرمایند اگر احدی از آحاد جامعه بخواهد رهبر را استیضاح کند، حق دارد و رهبر باید پاسخ بگوید و اگر پاسخی نداشت خودبه‌خود معزول است. (صحیفه امام، ج5، ص 409)

ما باید مکانیزم‌ها را سامان دهیم، نه اینکه روزبه‌روز آن را محدودتر کنیم. روزبه‌روز احساس می‌کنم که نظام قیّمی (قیّم مآبانه) بر نظام وکالتی می‌چربد و این یک خطر است و باید فکری کرد.
3-توکلی: سخنان دکتر افروغ در صداسیما مواضعی علمی و مبتنی بر مبانی نظری حكومت اسلامی بود. برخوردهای پرخاشگرانه با آقایان افروغ و علایی، اسلامی و صحیح نبود.
4-مطهری: اگر كسی مثلا معتقد باشد كه مدیریت بحران سال 88 و نوع برخورد با معترضان، كارآمد و مناسب نبوده است، حق دارد اظهار نظر كند؟ یا چون نظام ما پسوند «اسلامی» دارد، همه كارهایی كه در آن انجام می‌شود درست بوده و خواهد بود و در نتیجه هیچ گاه اصلاح امور صورت نمی‌گیرد و اساسا اصلاح امور درباره این نظام معنی ندارد؟
5-هاشمی آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه جلسه درپاسخ به پرسش‌های متعدد تعدادی از حاضران پیرامون لزوم پاسخگو و نظارت پذیر کردن مسوولان و نیز تسهیل مشارکت مردم، گروهها و احزاب در اداره جامعه گفت:....ایشان افزود: آنچه باعث بروز مشکلات شده قانون اساسی و نظام نیست بلکه حاکم کردن سلایق فردی بر قانون و سیستم حکومتی و نیز خارج ساختن مسئولیت‌ها و عملکردها از حوزه نظارت‌های قانونی است....رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی پیرامون نادیده گرفته شدن نهادهای مردمی‌، تشکل‌های سیاسی و مشارک مردم و نخبگان....رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری پیرامون لزوم تبیین و روشن شدن مبانی دینی نظارت و کنترل قدرت، این مهم را یکی از مباحث همبستگی مبارزان انقلاب با گروههای دیگردر زندانهای شاه خواند و گفت: به لحاظ دینی و شرعی و نیز روایات ائمه معصومین (ع) ، مبانی و لزوم کنترل و نظارت پذیری قدرت روشن است و شک و شبهه‌ای در این مورد وجود ندارد، اما ممکن است در مواردی توجهی به این مبانی نشود چرا که برخی انحصارطلبانه، نظارت و کنترل براساس قانون را بر نمی‌تابند.
6-خبر منتشره پیرامون بحث پیرامون بازنگری پیرامون قانون اساسی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
۰
۳
هاشمی عزیز دوستت داریم مرگ برتهمت زنان چابلوس
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۰
۲
۰
در اين وضعيت كشور هرگونه اختلاف افكني باعث سوءاستفاده دشمن ميشه. آخه بابا كيه كه ندونه موسوي چه خيانتي در حق مردم كرد - هنوز بايد فكر مردم را مشغول كنه . آقاي هاشمي حضرت عباسيمنصفانه قضاوت كنت . اين مردم بودند كه شما را آوردند بالا. اگه كارد به استخون ئمردم برسه ديگه نه اكبر ميشناسند نه اصغر. با مردم بازي نكنيد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها