کد خبر: ۳۵۹۹۹۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۲۷ دی ۱۳۹۴
بررسی تطبیقی بودجه پیشنهادی ۹۴ و ۹۵
رئیس جمهور امروز لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد که بر اساس این لایحه، بودجه وزارت دفاع، ارتش، ستادکل و بسیج افزایش یافته ولی بودجه سپاه با کاهش چشمگیر مواجه شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز یکشنبه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه ۹۵ را تقدیم مجلس کرد.

سقف کل بودجه ۹۵ از سوی دولت ۹۵۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، البته برای سال آینده سقف بودجه عمومی ۳۰۷ هزار میلیارد تومان(۲۶۷ هزار میلیارد درآمدهای عمومی و ۳۹ هزار میلیارد درآمد اختصاصی) در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، طبق لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۵ در حوزه نظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتش، بسیج و ستادفرماندهی کل نیروهای مسلح با افزایش بودجه پیشنهادی و سپاه پاسداران باکاهش بودجه پیشنهادی برای سال ۹۵ به نسبت سال ۹۴، مواجه شده است.

بر این اساس، مجموع بودجه پیشنهادی نیروهای مسلح در سال گذشته که ۲۸۱,۶۷۴,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ریال بود که در سال جاری با حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال کاهش به ۲۶۹,۶۴۶,۸۰۳,۰۰۰,۰۰۰ریال رسیده است.

نام دستگاهبودجه پیشنهادی ۹۴بودجه پیشنهادی ۹۵
وزارت دفاع۲۶,۶۴۶,۲۶۶۳۱,۱۰۵,۹۸۲
ستاد مشترک ارتش۵۳,۱۰۹,۰۶۵۶۱,۰۴۶,۳۲۵
ستاد مشترک سپاه۱۷۴,۲۸۹,۲۷۳۱۴۶,۲۸۷,۲۹۰
بسیج-ارتش ۲۰میلیونی۸,۸۵۹,۱۳۸۱۰,۷۰۱,۶۳۸
ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح۱۸,۷۷۰,۴۲۸۲۰,۵۰۵,۵۶۸
مجموع۲۸۱,۶۷۴,۱۷۰۲۶۹,۶۴۶,۸۰۳
** توضیح جدول: اعداد بر میلیون ریال است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۴
۲
۱
اصلا تابلوعه دولت یک اهداف خراب کارانه ای داره
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
۰
۰
اگر سپاه نبود کشور هم نبود امام خمینی سپاه برای حفاظت انقلاب با همه ناملایمات ونامهربانی ها گوش به فرمان فرمانده کل قواست .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها