کد خبر: ۳۵۹۷۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۲۶ دی ۱۳۹۴
عضو کمیسیون عمران مجلس:
عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه کمپانی‌های سازنده هواپیما در راستای توجیه مالی خود دنبال بازار بکر ایران هستند، گفت: نباید در خرید هواپیما بدون تفکر عمل کرد زیرا رفع تحریم‌‌ها در گام اول امتیازی برای همین کمپانی‌هاست و ما باید برای خرید هواپیما از آنها امتیاز بگیریم.
به گزارش پایگاه 598، مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره الزامات و قوانین خرید و ورود هواپیمایی مسافری به ناوگان هوایی کشور اظهار داشت: امروز شنیده شد که اوباما صدور ‌مجوز فروش هواپیمای مسافری به ایران را به وزیر خارجه خود ابلاغ کرده است.

وی افزود: توصیه مجلس به دولت در این‌باره این است که‌ ذوق‌زده نشده ضمن آنکه خود اصلاً وارد عرصه خرید هواپیما نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: لازم است خرید هواپیما به بخش خصوصی واگذار شود و اتکا در این باره به بخش خصوصی واقعی باشد؛ دولت هم به عنوان ناظر و حاکمیت، باید به رعایت استانداردها در خرید هواپیماها نظارت کند.

لاهوتی با بیان اینکه معمولاً مردم ما از هواپیمای شرقی خاطره خوبی ندارند، گفت: در تاریخ صنعت حمل و نقل هوایی مسافری ایران، هواپیمای غربی بین مردم محبوبیت و مقبولیت بیشتری داشته است زیرا به هر حال کیفیت بالاتری دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در حال حاضر کمپانی‌های سازنده هواپیما در راستای بازاریابی خود به دنبال بازارهای بکر هستند؛ همین کمپانی‌های سازنده هواپیما تا پیش از این، از تحریم‌های صنعت حمل و نقل هواپیمایی ایران رضایت چندانی نداشتند زیرا این تحریم‌ها موجب شده بود آنها نتوانند هواپیماهای خود را در بازار‌ بزرگی نظیر ایران به فروش برسانند.

لاهوتی با بیان اینکه نباید در این باره ذوق زده شد‌ و بدون تفکر عمل کرد، اظهار داشت: امروز همین کمپانی‌های سازنده هواپیما برای فروش هواپیما از ما مشتاق‌تر هستند.

وی گفت: در حال حاضر 100 فروند هواپیمای زمین‌‌گیر در ناوگان مسافری کشور وجود دارد همچنین طبق گفته وزیر راه 500 فروند هواپیما لازم داریم‌ بنابراین این بازار بکر برای کمپانی‌های سازنده هواپیما بهترین فرصت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در این راستا ما باید حداکثر امتیاز را درباره خرید هواپیما از آنها بگیریم.

وی بیان کرد: توصیه می‌کنیم نوسازی ناوگان هوایی کشور با هواپیماهای نو و به‌روز انجام شود و ایرلاین‌ها دنبال هواپیما کهنه نباشند.

لاهوتی افزود: البته کمپانی‌های سازنده هواپیما مشوق‌هایی برای جذب متقاضیان دارند مثلاً به همراه هواپیما تسهیلات و فاینانس ارائه می‌دهند و این برای ایرلاین‌های خصوصی از نظر توجیه مالی مناسب است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ورود هواپیماهای کارکرده برای شرکت‌های هواپیمایی توجیه مناسب مالی ندارد، گفت: مصرف بالای سوخت هواپیما‌های فرسوده و تأمین مداوم قطعات در مدت‌زمان‌های کوتاه، مشکلات مالی برای ایرلاین‌ها ایجاد می‌‌کند.

به گزارش فارس روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» گزارش کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روز گذشته (جمعه 15 ژانویه) گام دیگری به سوی اجرای برجام برداشت و به «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اختیار داد‌ اجازه صادرات هواپیماهای مسافربری به ایران را بدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها