کد خبر: ۳۵۸۵۸۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۱۹ دی ۱۳۹۴
با هشدار «بان کی‌مون»
خبرگزاری فرانسه از عقب‌نشینی رئیس‌جمهور مستعفی یمن از اخراج نماینده حقوق بشر سازمان ملل و ابلاغ شفاهی آن به دیپلمات‌های این سازمان خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، منابع رسانه‌ای از عقب نشینی دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن از اخراج نماینده حقوق بشر سازمان ملل از این کشور خبر دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های سازمان ملل، اعلام کرد که جمعه، این دولت از اخراج نماینده حقوق بشر سازمان ملل از یمن منصرف شده است. این در حالی بود که پنجشنبه، دولت هادی، ادعا کرده بود که «جورج ابوالزلف» نماینده حقوق بشر سازمان ملل برای این پست مناسب نیست و در ارائه گزارش درباره وضعیت حقوق‌بشر در کشور جنگ زده یمن، بی‌ طرفانه عمل نمی‌کند و به همین دلیل از یمن اخراج می‌شود.

دیپلمات سازمان ملل در این‌باره گفتند که روز جمعه، وزارت خارجه هادی، به طور شفاهی به آنها ابلاغ کرده‌ که از تصمیم اخراج ابوالزلف منصرف شده است اما سازمان ملل همچنان منتظر اعلام رسمی این مسئله از سوی دولت هادی است.

این در حالی است که «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل نیز، اخراج ابوالزلف از یمن را محکوم و اعلام کرده بود که کاملا به او اعتماد دارد.

وی از دولت هادی خواسته بود که درباره این اخراج صرفنظر کند و بداند که مخالفتش با فعالیت سازمان ملل در زمینه حقوق بشر، آثاری منفی بر بازگشت صلح و ثبات به یمن خواهد داشت.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اخیرا گزارشی درباره استفاده عربستان سعودی و همپیمانانش در جنگ یمن از بمب‌های خوشه‌ای منتشر کرده بود که گویا با نارضایتی ریاض و هادی همراه شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها