کد خبر: ۳۵۸۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۲۹ دی ۱۳۹۰
انگلیس همچنان سردمدار خصومت با ایران
راشاتودی در گزارشی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 تاکید کرد که در شرایطی که ایران آماده برگزاری دور جدیدی از مذاکرات است، این اروپاست که نسبت به آغاز گفتگوها تردید می‌ورزد.
به گزارش فارس، این شبکه خبری روسی تصریح کرد: اروپا همچنان نسبت به آمادگی ایران برای آغاز مذاکرات بدون پیش‌شرط  تردید دارد. راشاتودی در جای دیگر به اعلام آمادگی ایران برای مذاکره در استانبول اشاره کرده و به این ترتیب بار دیگر بر تمایل ایران به گفتگو تاکید کرده است.
 
در این بین انگلیس بار دیگر سردمدار دیدگاه‌های خصمانه اتحادیه اروپا علیه ایران است. یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این خصوص گفت: "هیچ تاریخ یا برنامه مشخصی برای مذاکرات وجود ندارد تا زمانی که ایران نشان دهد که آمادگی پاسخگویی به نامه اشتون و مذاکره بدون پیش‌شرط  را دارد.
 
رادیو فردا نیز گزارش داد که سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای مذاکره با ایران در کار نیست و هنوز تصمیم آن هم گرفته نشده در نتیجه بی‌فایده است که در مورد این که زمان و مکان آن ممکن است کی و کجا باشد، حرف زد.
 
مایکل مان، سخنگوی دفتر کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش‌تر هم گفته بود ایران هنوز به نامه کاترین اشتون پاسخ نداده و بعد از این که پاسخ آن نامه رسید، می‌توان بقیه مسیر را ادامه داد. وی  گفته بود: «در نامه خانم اشتون گفته شده بود که اگر ایران حاضر به مذاکره سازنده است، آمادگی خود را اعلام کند. از آن جایی که ما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم، نمی‌توانیم درباره ادامه مذاکرات بررسی و یا برنامه‌ای ارائه دهیم.»
 
اتحادیه اروپا در حالی از ادامه گفتگوها طفره می‌رود که خود پیش‌تر ایران را متهم به عدم تمایل به مذاکره و ایجاد بن‌بست در مسیر دیپلماسی می‌کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها