کد خبر: ۳۵۸۲۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۹ دی ۱۳۹۰
پایگاه خبری الانتقاد:
انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را شاید بتوان نمود واقعی «ایالات متحده اسرائیل» دانست، چرا که نامزدها به جای سخن از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم این کشور می‌کوشند وفاداری خود به اربابان صهیونیست را ثابت کنند.
به گزارش فارس، پایگاه خبری الانتقاد نت در مقاله ای به بررسی مواضع کاندیداهای ریاست جمهوری در آمریکا اشاره کرده و با توجه به شعارهای هر یک از این افراد می نویسد که انتخابات ریاست جمهوری درست است که در آمریکا برگزار می شود، اما میزان تعهد هر کدام از نامزد ها به منافع اسرائیل است که برای آنها سرنوشت ساز خواهد بود.
این گزارش با اشاره به اقدامات باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا نوشت که با وجود اینکه مردم آمریکا در دوره بوش سختی های زیادی کشیدند، اما چیزی نگذشت که در دوره اوباما نیز حتی عملکردی بدتر از بوش از وی دیدند.

* شکست‌های اوباما در دوره ریاست جمهوری
 
شکست طرح های بهداشتی اوباما در آمریکا، افزایش بدهی های این کشور در گذر از مرز 15 تریلیون دلار و افزایش فعالیت های نظامی آن در جهان بویژه در زمینه موشک باران مردم نقاط مختلف دنیا از طریق هواپیماهای بدون سرنشین به بهانه مبارزه با تروریسم و حمایت مستمر از سامانه کلاه آهنین به عنوان سامانه دفاعی اسرائیل بخش هایی از این سیاست شکست خورده را تشکیل می داد، این طرح ها که هزینه های زیادی نیز برای آمریکا درپی داشت، در شرایطی صورت می گرفت که مردم این کشور به علت از دست دادن خانه های خود در جریان بحران مالی در سال 2009 در خیمه ها و چادرها زندگی می کردند. البته اینها تمام رسوایی های اوباما در دوره ریاست جمهوری خود نبود، نشت نفت در خلیج مکزیک که به یک بحران زیست محیطی تبدیل شده بود و ناتوانی دولت آمریکا از مهار کردن آن از دیگر اتفاقاتی بود که در همین دوره روی داد، تمام  این اتفاقات در شرایطی صورت می گرفت که برخی اینگونه ادعا می کردند که شرایط اقتصادی آمریکا رو به بهبود است.

* مواضع صهیونیستی باراک اوباما

اوباما در سخنرانی خود در می سال 2011 در مورد خاورمیانه تاکید کرد که تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل چیزی غیر قابل تزلزل است، اوباما همچنین 3 میلیارد دلار به عنوان سرمایه گذاری های خارجی در عرصه نظامی به اسرائیل کمک کرد و این بالاترین میزان کمک به رژیم  صهیونیستی از سال 2003 تاکنون بود، وزارت خارجه آمریکا نیز در اینباره می گفت که این کمک ها برای حفاظت از برتری نظامی اسرائیل در منطقه است و می خواهد امنیت این رژیم را تامین کند.

* مواضع فوق صهیونیستی نامزدهای جمهوری خواه در برابر اوباما

اما امروزه می بینیم که با وجود تمام کمک هایی که اوباما به رژیم صهیونیستی داشته، تقریبا تمامی نامزدهای جمهوری خواه در انتخابات آینده می گویند که حمایت اوباما از اسرائیل فایده ای داشته است، آنها حمایت و تایید قوی خود از اسرائیل را نیز اعلام کرده اند.

• باشمن: آمریکا باید اسرائیل را به قوی ترین قطب منطقه تبدیل کند

این گزارش در ادامه به بررسی موضع گیری های نامزدهای مختلف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا البته از میان جمهوری خواهان اشاره می کند. در این راستا "میشل باشمان" نماینده جمهوری خواه آمریکا در چاپلوسی از اسرائیل می گوید: اسرائیل تنها یک سرزمین اعتقادی نیست، بلکه بزرگترین وزنه استراتژیک آمریکا در خاورمیانه است. او تاکید کرد که آمریکا باید برای تبدیل کردن اسرائیل به قوی ترین قدرت در منطقه تلاش کند تا اسرائیل بتواند در هر شرایط و زمانی از خود دفاع کند.
باشمان گفت که قدس را به به عنوان پایتخت تقسیم ناپذیر اسرائیل خواهد شمرد و دولت او اولین دولتی خواهد بود که قوانین تصویب شده در کنگره را که از وزارت خارجه خواسته سفارت آمریکا را به قدس انتقال دهد، انجام خواهد داد.

• گینگریچ: اصلا فلسطینی وجود نداشته است

نیوت گینگرچ نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دسامبر سال گذشته در جمع جمهوری خواهان یهودی گفت که نباید از اسرائیل توقع داشت تا با هر ائتلاف فلسطینی که حماس بخشی از آن است، به مذاکره بنشیند، حماس سازمانی است که برای تخریب اسرائیل پایه گذاری شده است. وی از مواضع اوباما در مورد مرزهای قبل از 1967 به عنوان محور مذاکرات اسرائیلی و فلسطینی نیز انتقاد کرده و گفت که این برای اسرائیل یک اقدام انتحاری است.
گینگریچ نیز قدس را به عنوان پایتخت غیر قابل تقسیم دولت یهود دانسته و تعهد کرد که اگر به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود، سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد.
وی حتی بی شرمی خود در انکار وقایع تاریخی را به جایی رساند که در اظهاراتی در مصاحبه خود که در دسامبر گذشته برگزار شد، مدعی شد: به یاد داشته باشید که دولتی به نام فلسطین وجود نداشته است، این کشور بخشی از امپراتوری عثمانی بوده است، من اعتقاد دارم که این ما بودیم که فلسطین را اختراع کردیم، آنها در واقع بخشی از اعراب بودند و از لحاظ تاریخی نیز به آنها تعلق دارند.

• هانتسمن: اساس مناسبات خارجی در ائتلاف قوی با اسرائیل است

جان هانتسمن در حمایت خود از اسرائیل می گوید: اساس سیاست خارجی موفق آمریکا در خاورمیانه در گرو مناسبات قوی آمریکا با اسرائیل است، او معتقد است که بهترین فرصت برای صلح این است که اسرائیل این را درک کند که آمریکا در کنار آن قرار دارد و فلسطینی ها و اسرائیل باید با یکدیگر وارد مذاکره و بحث شوند. هانتسمن در یکی از نوشته های خود توجه تشکیلات خودگردان به گرفتن عضویت کامل در سازمان ملل را اقدامی فریبکارانه، بی فایده و مسخره توصیف کرده و گفت: باید سعی کنیم تا بار دیگر اعتماد دوستان خود در اسرائیل را به خود جلب کنیم، این روند می تواند ما را به سوی سازش همیشگی و مستحکم در منطقه سوق دهد.

• ران پول واقع بین ترین نامزد آمریکا در قبال اسرائیل

شاید بتوان گفت که "ران پول" تنها کسی است که از اظهارات اسرائیلی صرف برای انتخاب شدن ازسوی لابی های قدرتمند اسرائیلی دست برداشته و تا حدی موضع بی طرف را گرفته است، او می گوید که آمریکا به گونه ای با اسرائیل ائتلاف دارد که گویا اسرائیل آقای آمریکا است. او از حمله اسرائیل به نوار غزه نیز به بدی یاد کرده و محاصره غزه را مصیبت بار خوانده است.
او نسبت به مصوبه شماره 34 مجلس نماینگان در خصوص رسمیت دادن به حمایت آمریکا از فعالیت های اسرائیل در غزه نیز مخالفت کرده و محاصره طولانی مدت غزه از سوی اسرائیل را اقدامی جنگی و وحشیانه برشمرده بود. وی را شاید بتوان تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برشمرد که سیاست های واقع بینانه در قبال اسرائیل در پیش گرفته است.

• ریک بری: اسرائیل قوی ترین هم پیمان آمریکا در منطقه است

"آلان ریک بری" حاکم تگزاس یکی دیگر از حامیان قوی مناسبات آمریکا با اسرائیل است، او اسرائیل را شریک ویژه و قوی ترین هم پیمان آمریکا در خاورمیانه میداند. بری مصوبه کاخ سفید در مورد مرزهای 1967 به عنوان نقطه آغاز مذاکرات را محکوم کرده و مدعی است که اصرار فلسطینی ها برای بازگشت به این کشور اشاره نگرانی گننده ای است که به معنی این است که حل نهایی موضوع فلسطین باید از طرق تخریب دولت یهودی به وجود آید. وی می گوید که دولت اوباما با اصرار خود برای توقف شهرک سازی اسرائیلی در اواخر سال 2010 دولت فلسطین را تشویق کرد که در زمینه روند سازش گام هایی رو به عقب بردارد.
بری در سخنانی در کنگره ائتلاف جمهوری خواهان یهودی در دسامبر گذشته حماس را گروهی تروریستی خواند و از تشکیلات خودگردان خواست تا این گروه را محکوم کند.

• رومنی: باید برتری نظامی و استراتژیک اسرائیل را در منطقه حفظ کرد

"مت رومنی" دیگر نماینده جمهوری خواه آمریکایی، اسرائیل را نزدیکترین هم پیمان آمریکا در خاورمیانه می داند و معتقد است که در راستای حفظ برتری نظامی و استراتژیک این رژیم در آینده کار خواهد کرد، او نیز کلید سازش مستمر در منطقه را در این نکته می بیند که اسرائیل درک کند در امنیت قرار دارد.
رومنی تاکید کرده است که با هر اقدامی در راستای تعلیق یا توقف ساخت شهرک های صهیونیستی مخالف است و معتقد است که این اقدام مذاکرات را بی ثمر می کد. وی در اکتبر گذشته نیز در تشریح سیاست های خارجی خود گفته بود که اولین سفر خارجی وی در صورت پیروزی در انتخابات به اسرائیل خواهد بود تا جهان بداند که وی به اسرائیل و این منطقه اهمیت خاصی می دهد.

• سانتورام: فلسطینی‌ها اسرائیلی هستند

ریک سانتورام دیگر نامزد انتخاباتی آمریکایی است که مانند سایر هم قطاران خود وجود ملت فلسطینی را زیر سوال برده است، او مدعی است  که تمامی کسانی که کرانه باختری زندگی میکنند، اسرائیلی هستند و فلسطینی نیستند، چیزی به اسم فلسطین وجود ندارد، بلکه تمام آن نقطه خاک اسرائیل است.
وی تلاش تشکیلات خودگردان برای تشکیل دولت مستقل فلسطین را نیز توهینی به دولت اسرائیل خوانده بود.
این مقاله در پایان تاکید می کند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که هر چهار سال یک بار برگزار می شود، در 6 اکتبر سال 2012 برگزار خواهد شد. قرار است، دموکرات ها باراک اوباما را به نمایندگی از خود برای رقابت با نامزد جمهوری خواه معرفی کند، هنوز نام نامزد جمهوری خواهی که در برابر باراک اوباما قرار خواهد گرفت، مشخص نشده است، اما چیزیکه واضح است، این است که جمهوری خواهان با سوءاستفاده از بحران مالی کنونی و بدهی‌های فزاینده آمریکا و فقر در این کشور و همچنین جنبش اشغال وال استریت می خواهند شرایط انتخابات را به نفع خود رقم بزنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها