کد خبر: ۳۵۸۰۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۲۹ دی ۱۳۹۰
منابع خبری عربی از پیشنهاد ایران به اخوان المسلمین سوریه برای ایجاد صلح در این کشور سخن گفته اند . پیشنهاد ایران ، پیشنهادی عملیاتی است که ظاهرا جزئیات آن هنوز مورد توافق اخوان المسلیمن قرار نگرفته است
منابع خبری  عربی از پیشنهاد ایران به اخوان المسلمین سوریه برای ایجاد صلح در این کشور سخن گفته اند .

به گزارش تابناک ، «محلم الدروبی» ، از مقامات اخوان المسلمین مصر گفته که مقامات ایرانی پیشنهاد داده که رهبران این حزب به تهران سفر کنند و یا میانجی گران تهران برای دیدار به رهبران اخوان المسلیمن برای گفتگو برای مهیا کردن شرایط صلح به سوریه سفر کنند . وی درباره جزئیات پیشنهاد ایران در این زمینه سخنی نگفته است ، چرا که به گفته وی اصلا چنین دیداری مورد قبول اخوان المسلمین قرار نگرفته است .

در همین حال روزنامه عربی «دار الحیات» به نقل از  «تیفور فاروق» دبیر کل اخوان المسلیمن سوریه گزارش داده که ایران پیشنهادی را به این گروه داده که بر اساس آن ، اخوان با مذاکره با بشار اسد  بتواند دولت را در سوریه به دست بگیرد و بشار اسد نیز رئیس جمهور باقی بماند . بر اساس این طرح اخوان المسلمین ابتدا 4 کابینه دولت سوریه را تصاحب می کند و به تدریج دولت را در این کشور به دست خواهد گرفت .

با این وجود دبیر کل اخوان المسلمین گفته است که این پیشنهاد میانجی گری ایرانی ها توسط اخوان رد شده است ، چرا که ایران نباید از بشار اسد حمایت کند .

تلاش ایران برای میانجی گری در سوریه برای پایان دادن به ماه ها خشونت متقابل انجام شده بین ارتش سوریه و مخالفان صورت می گیرد. اما به نظر می رسد کشورهایی دیگری همچون ترکیه ، قطر و عربستان خواهان ایجاد آرامش و اصلاحات تدریجی در سوریه نیستند ، البته این سه کشور به همراه برخی دیگر از کشور های عربی در مساله بحرین خواهان ابقای آل خلیفه و ایجاد اصلاحات تدریجی با حضور نیروهای نظامی عربستان در این کشور هستند . استاندارد دو گانه ای که به نظر می رسد خود آنان نیز در توجیه آن ناتوان هستند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها