کد خبر: ۳۵۷۵۶
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۲۸ دی ۱۳۹۰
اخوان المسلمین مصر ضمن اشاره به روابط دیرینه و تاریخی خود با ایران و حزب الله، تاكید كرد: مساله معامله ما با آمریكا مبنی بر اعطای قدرت به اخوان المسلمین در برخی از كشورهای عربی در مقابل رویارویی آنها با حزب الله و ایران عاری از صحت است.
به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه 'السفیر' لبنان روز سه شنبه به نقل از منابع اخوان المسلمین مصر نوشت: اولین دیدار رسمی آمریكا و اخوان المسلمین بعد از پایان مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر صورت گرفت ولی روابط اخوان المسلمین با ایران به بیش از 60 سال پیش در سفر 'نواب صفوی' به مصر و سوریه باز می گردد و این روابط با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شدت گرفت و در آن زمان نیز هیأتی از اخوان المسلمین مصر برای عرض تبریك پیروزی انقلاب اسلامی به دیدار امام خمینی(ره) رفتند.

این روزنامه لبنانی با اشاره به روابط اخوان المسلمین با حزب الله هم تأكید كرد: روابط اخوان المسلمین با حزب الله از زمان تشكیل این حزب در اوایل دهه هشتاد میلادی شروع شده و در سخت ترین شرایط نیز ادامه داشته است و حتی 'مهدی عاكف' رییس اخوان المسلمین در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006 میلادی از آمادگی برای اعزام ده هزار نیرو برای حمایت از مقاومت خبر داده بود.

السفیر به نقل از منابع مذكور تصریح كرد: مرحوم شیخ 'فیصل المولوی' دبیركل سابق جماعت اسلامی در لبنان(شاخه اخوان المسلمین) نیز در جنگ 33 روزه با صدور فتوایی، مقاومت حزب الله در برابر حمله های رژیم صهیونیستی را از نظر شرعی مورد حمایت قرار داد.

این روزنامه با اشاره طرح اخوان المسلمین در چارچوب طرح تركی- قطری مبنی بر حمایت از الگوی حكومتی تركیه در مقابل الگوی حكومتی ایرانی در منطقه گفت: اخوان المسلمین دارای طرحی سازگار با شرایط كشور های عربی است و این طرح بر اساس حمایت از مقاومت، وحدت اسلامی و حمایت از استقلال كشور و تسلیم نشدن در برابر قدرت های غربی و آمریكایی است.

روزنامه السفیر به نقل از منابع مذكور با اشاره به اوضاع سوریه نوشت: اخوان المسلمین به رغم احساس ناامیدی از عملكرد مسئولان دمشق نسبت به روند اصلاحات و پاسخ به درخواستهای مردم، عقیده دارد، كه ن فرصت برای بشار اسد وجود دارد و او می تواند روند اصلاحات را رهبری كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها