کد خبر: ۳۵۷۳۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۱ دی ۱۳۹۴
یادداشت میهمان؛
کمال رستمعلی
یکی از بخش های خبری صدا و سیما، در بازخوانی حوادث پس از انتخابات سال 1388،  برگزاری مراسمی در میدان ولی عصر، و هم چنین تعبیر خس و خاشاک از سوی رئیس جمهور منتخب را از عوامل زمینه ساز فتنه، اعلام کرد.

اتهامات صدا و سیما، سطحی تر از آن است که نیاز به توضیح داشته باشد.

خیلی روشن است که آقای احمدی نژاد، تعبیر خس و خاشاک را برای معترضان و کسانی که به او رای ندادند، به کار نبرد.

تا کنون ده ها بار این بخش از سخنان آقای احمدی نژاد، از همین صدا و سیما پخش شد و صدها بار متن اصلی سخن وی، در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد.

رئیس جمهور سابق کشورمان آشکارا در برابر 40 میلیون رای دهنده تواضع می کند و احترام همه حتا معترضان را نگاه می دارد و اشاره می کند که چهار پنج نفر اقلیتی که جزیی از دریای اتحاد و وحدت مردم ایران نیستند، خس و خاشاک اند.

اصرار عده ای از جریان اصلاحات و حالا صدا و سیما، بر تکرار این اتهام و این دروغ ناجوانمردانه که منظور دکتر احمدی نژاد از خس و خاشاک، همه ی کسانی بود که به وی رای ندادند، یک بی تقوایی آشکار و مصداق تعدی به حق الناس است و حتما همه ی دست اندرکاران این برنامه، در روز داوری و در برابر خداوند قهار، باید پاسخ گوی این دروغ و اتهام زشت باشند.

در اجتماع بزرگ میدان ولی عصر نیز بیش از آن که شاهد جشن پیروزی مغرورانه و تحریک آمیز باشیم، شاهد ادای احترام منتخب مردم به همه ی رای دهندگان بودیم.

کسی از روی غرور و خودخواهی حرفی نزد، از پیروزی سخن گفته نشد، رقیب تحقیر نشد، رای دهندگان به دیگر رقبا، بی سواد و بی شناسنامه خوانده نشدند، رجز خوانی نشد، گفته نشد که والله بالله فلان دوران تمام شده است.

جشن وحدت بود، پیامی برای همه که ما همه در کنار هم هستیم و هم وطنیم.

آن که مغرورانه و خودخواهانه نقش همه را در فتنه معلوم و تبیین می کند و برای خود نقش و اثری نمی بیند، صدا و سیماست.

اگر برخی در صدا و سیما، گمان کرده اند با تایید ادعای دروغ خس و خاشاک، دل هایی را متوجه خود می کنند و آن ها را نرم می سازند و نسبت به صدا و سیما خوش بین شان می کنند، در اشتباه هستند، چرا که مدعیان خس و خاشاک، همان هایی هستند که صدا و سیما را هم یکی از عوامل شکل گیری فتنه می دانند.

خوب است صدا و سیما، از این خود گویی و خود خندی پر نخوت فاصله بگیرد و مناظره ای با حضور کارشناسان برگزار کند تا نقش صدا و سیما در حوادث سال 1388  معلوم و بررسی شود.

بدیهی ست باید از کارشناسان جریان های مختلف دعوت شود و روشن است اگر یکی از همین کارشناسان همیشگی که هم در امور سوریه،  هم در خصوص آمریکای لاتین، هم امور آشپزی و چگونگی عمل آوردن ته دیگ خوب ماکارونی و هم مسائل فرهنگی، صاحب نظر هستند، در برنامه ای یک طرفه چنین بررسی داشته باشند، اثر و نتیجه ای نخواهد داشت.

حالا که نقش همه را در سال 1388 معلوم کرده اید، وقت آن رسیده، نقش صدا و سیما را هم معلوم کنید.

حتما شنیدنی و دیدنی خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۴
۳
۳
بعنوان يك معلم و فرهنگي مي خواستم از برنامه هاي مستند و روشنگرانه صدا و سيما همچون مستند دهم و ... و پخش فيلم سينمايي قلاد ه هاي طلا كه در تبيين واقعيت هاي فتنه 88 و روشنگري زواياي مختلف اين فتنه ، نقش موثر و مهمي براي هم وطنان داشت بر خود لازم ميدانم از طرف خود و خانواده و عموم دانشجويان متدين و انقلابي تقدير و تشكر نمايم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
۶
۰
خوب گفتی احسنت
پاسخ
مبهوت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۴
۰
۳
فضيلت تراشي براي كسي كه اهلش نيست !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
۰
۴
مگه شما به خدا وحق الناس اعتقاد دارید ؟اگه دارید پس....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۴
۰
۳
بنده خدا بجای دفاع بیمورد توبه وسکوت اختیار کنید برای اینکه در همین دفاعیه ای که نوشته اید کلی توهین وجود دارد
پاسخ
هدایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۴
۱
۳
اتفاقا به عقیده من نویسنده این نوشتار یا بی خبر است یا متعصب و الا من خودم مستند را دیدم. در ان برنامه گفته شد اقای احمدی نژاد معترضین را خس و خاشاک خوانده است. پر واضح است که این کار اشتباه و موجب تجری بیشتر آشوب گران شد.از پایگاه 598 انتظار نداشتم چنین متن نا حق و غیر منصفانه ای را منتشر کند
و العاقبه للمتقین
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۲:۲۷ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
بی حیا هستید دیگر.
هنوز فکر می کند احمدی نژاد مخالفانش را خس و خاشاک نامیده است!

احمدی نژاد:
چهل میلیون، بازیگر اصلی انتخابات اند و آن خس و خاشاک در حاشیه
نمیتوانند کاری بکنند و در رودخانه زلال ملت جایی برای خود نمایی انها نخواهد بود.
جدیدترین اخبار پربازدید ها