کد خبر: ۳۵۷۳۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۰ دی ۱۳۹۴
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد
پس از آنکه آزمون علمی شورای نگهبان در تابستان جاری نتیجه‌ای عجیب داشت و تنها 11 نفر از 200 کاندیدای مجلس خبرگان رهبری توانسته بودند در آن نمره قبولی بگیرند، حالا شورای نگهبان به دنبال آن است تا 15 دی ماه دوباره از داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری، آزمون کتبی به عمل آورد.
به گزارش پایگاه 598، این خبر را دیروز سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد.  سخنگوی شورای نگهبان گفت آزمون کتبی جدید داوطلبان خبرگان رهبری ۱۵ دی‌ماه برگزار می‌شود.

نجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سه‌شنبه هفته آینده 15 دی‌ماه آزمون کتبی جدید داوطلبان خبرگان رهبری برگزار می‌شود. وی افزود: داوطلبانی که قبلا در امتحان علمی شرکت نکردند می‌توانند در آزمونی که 15 دی برگزار می‌شود، شرکت کنند. 

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اظهار داشت: داوطلبانی که تحصیلات حوزوی دارند از آنها امتحان کتبی به عمل می‌آید، جزئیات امتحان کتبی و زمان و چگونگی آن متعاقبا طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌شود.  شورای نگهبان پیش از ثبت‌نام داوطلبان خبرگان رهبری از آنها آزمون علمی به عمل آورد که در آن آزمون عده‌ای قبول و عده‌ای رد شدند اما پس از آغاز ثبت‌نام از داوطلبان برخی از افرادی که در آزمون قبلی قبول نشده بودند نیز به‌عنوان کاندیدای خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که با اعلام سخنگوی شورای نگهبان این افراد دیگر نمی‌توانند در آزمون کتبی جدید شورا شرکت کنند. 

درباره آزمون تابستان سال جاری پیش از این اخبار قابل تاملی منتشر شده بود به گونه‌ای که منابع مطلع از رد صلاحیت علمی بسیاری از داوطلبان شرکت در انتخابات خبرگان در آزمون چندماه قبل شورای نگهبان خبر می‌دهند. شورای نگهبان در یک امتحان زودهنگام در تابستان گذشته، از افرادی که تمایل به نامزدی در انتخابات خبرگان داشته‌اند دعوت کرده بود تا در این امتحان که در شهر قم برگزار می‌شد، شرکت کنند. 

براساس اخبار غیررسمی، از میان حدود ۲۰۰ نفر داوطلب، تنها ۴۰ نفر نمره قبولی در آزمون کتبی را به دست آورده و در آزمون شفاهی نیز فقط ۱۱ نفر قبول شده‌اند.  به گفته وی، بسیاری از نامزدهایی که در انتخابات خبرگان ثبت‌نام کرده‌اند در امتحان تابستان گذشته شورای نگهبان شرکت نکرده و در روزهای آینده از برخی آنها برای امتحان کتبی و شفاهی دعوت خواهد شد.  گفته می‌شود قرار است شورای نگهبان در این دوره، در تایید اجتهاد نامزدها به نام‌ها توجه نکرده و بسیاری از چهره‌های سرشناس روحانی را نیز ملزم به شرکت در آزمون کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها