به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومي بيمه آسيا،دکتر نوراللهي،معاون توسعه بازار وشبکه فروش بيمه آسيا،با اشاره به اينکه اين سامانه به عنوان يک طرح بنيادي واساسي مي تواند به عنوان الگويي در کل صنعت بيمه براي مکان يابي شعب و نمايندگي ها مورد استفاده قرار گيرد ،گفت: بر اساس فاکتورها و شاخص هاي معيني، پتانسيل کسب و کار بيمه اي شهرستان هاي کشور مورد ارزيابي قرار گرفته و اولويت بندي مي شوند.
معاون توسعه بازار وشبکه فروش بيمه آسيا با تاکيد براين موضوع که مزيت خاص اين سامانه، جامعيت آن به لحاظ شاخص هاي ارزيابي و وزن دهي شاخص هاست،اظهار داشت: اين شاخص ها طيف وسيعي از فاکتورهاي آمايش سرزميني از قبيل جمعيت، مرکزيت سياسي، اقتصادي و جغرافيايي، تا متغير هاي اقتصاد کلان مانند توليد ناخالص داخلي، ضريب نفوذ بيمه، حق بيمه توليدي و به ويژه شاخص هاي مرتبط با بازار و رقابت مثل نرخ رشد بازار و شکاف حضور نسبت به رقبا را در بر مي گيرد.
وي افزود:ضمن اينکه اين سامانه ماهيتي پويا، قابل ارتقاء و منعطف دارد؛ به اين معني که ضمن در نظر گرفتن وضعيت و شعب موجود شرکت در تحليل ها، با تاسيس يک شعبه در منطقه جغرافيايي خاص، به طور خودکار اولويت شهرستان ها تغيير مي کند. همچنين با توجه به اهداف و استراتژي هاي شرکت، قابليت افزودن شاخص هاي جديد و يا اولويت سنجي بر اساس يک سري شاخص مد نظر را به وجود مي آورد.
معاون توسعه بازار وشبکه فروش بيمه آسيا با تصريح انجام ارزيابي هاي مستمر و دوره اي از عملکرد شعب بيمه آسيا در سراسر کشور بيان داشت: کارنامه شعب يکي از ابتکارات مديريت امور شعب بيمه آسيا ، براي ارزيابي دوره اي شعب است که به طور همزمان از معيارهاي ارزيابي عملکرد و شاخص هاي رفتاري استفاده کرده است.
دکتر نوراللهي خاطر نشان کرد: علاوه بر اين، با هدف بررسي و شناسايي نقاط قوت و ضعف شعب به عنوان پشتيبان و هدايت کننده فعاليت هاي فروش در اقصي نقاط کشور و با لحاظ اهميت عملکرد شعبه در موفقيت شبکه فروش، پروژه اي در سطح کشوري با عنوان ارزيابي شعب شرکت از ديدگاه شبکه فروش با هدف تشخيص نقاط ضعف (بحراني)، عملکرد شعب صورت گرفته تا بر مبناي نتايج حاصله، براي هر شعبه به طور مجزا، پروژه هاي بهبود تدوين و اجرا شود.
وي در ادامه اظهار داشت: در اين راستا حدود 1400 نفر از نمايندگان فروش بيمه آسيا در سراسر کشور در اين طرح شرکت کردند که در نوع خود به لحاظ سطح و کيفيت مشارکت، کم نظير بوده است.
معاون توسعه بازار وشبکه فروش بيمه آسيا با اشاره به انجام اين طرح بر اساس روش شناسي علمي و استفاده از تکنيک بسيار کاراي ماتريس اهميت – عملکرد،گفت : در ابتدا با مرور ادبيات تحقيق، تشکيل گروههاي کانون و مصاحبه با نمايندگان، شاخص هايي از عملکرد شعبه که از نظر شبکه فروش تاثير گذار تلقي مي شود استخراج شد؛ سپس در قالب پرسشنامه آن لاين، داده ها، شامل اهميت هر شاخص از منظر عملکرد شعبه و عملکرد فعلي (وضعيت موجود شعبه به لحاظ هر شاخص) جمع آوري و پس از انجام آزمون هاي آماري از قبيل تحليل عاملي اکتشافي و تاييدي در 6 بعد کلي شامل، مديريت و سرپرستي، رويگردها و فرآيند ها، تعاملات و ارتباطات، منابع انساني، امکانات فيزيکي و دسترسي و مديريت فروش طبقه بندي شد.
دکتر نوراللهي در پايان افزود: در مرحله بعد، با توجه به ميانگين هندسي و ميانگين حسابي نمرات و اهميت هر شاخص و در سطح بالاتر اهميت هر بعد در عملکرد شعبه و وضعيت موجود شعبه در آن شاخص يا بعد، نقاط بحراني (شاخص ها و ابعاد با اهميت بالا و عملکرد جاري ضعيف شعبه) شناسايي و نتايج، در 900 صفحه به صورت تحليلي و به تفکيک هر شعبه، مستند و بر مبناي آن، اولويت پروژه هاي بهبود براي هر شعبه به طور مجزا تعيين شد. اين پروژه به صورت دوره اي قابل تکرار است تا هم ميزان پيشرفت هر شعبه در رفع نقاط بحراني عملکرد، رصد شود و هم موانع پيش روي نمايندگان مستمرا تحت نظر قرار گيرد.