کد خبر: ۳۵۶۳۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۰۳ دی ۱۳۹۴
شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه از طرف‌های درگیر در یمن خواست بدون قید و شرط و با حسن نیت گفت‌گوهای صلح را ادامه دهند و در همه مناطق کشور آتش‌بسی پایدار برقرار کنند.
به گزارش پایگاه 598، اعضای پانزده‌گانه شورای امنیت سازمان ملل، امروز با صدور بیانیه‌ای، از آنچه «پیشرفت‌های ملموس در گفت‌وگوهای صلح در سوییس میان نمایندگان دولت (مستعفی) یمن و جنبش انصارالله» خواندند، ابراز خرسندی کردند.

 در این بیانیه آمده است «توقف درگیری‌ها و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل باید به برقراری آتش‌بسی گسترده و پایدار در یمن بینجامد.»

 شورای امنیت همچنین «از همه گروه‌های درگیر در یمن خواسته است به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند و در راستای اتخاذ تدابیری که کشته شدن غیرنظامیان و وارد آمدن خسارات به زیرساخت‌های غیرنظامی را هر چه محدودتر کند، تلاش بیشتری صورت دهند.»

 اعضای شورای امنیت اوضاع انسانی در یمن «وخیم و بحرانی» خوانده و از همه کشورهای کمک کننده خواستند به درخواست‌های مطرح شده در سال 2015 برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این کشور، بیشتر متمرکز شوند.

 بیانیه شورای امنیت خاطرنشان کرده است تنها 52 درصد از میزان کمک‌های درخواست شده در سال 2015 جمع شده است.

 این شوار همچنین بر «ضرورت گشوده شدن همه بنادر یمن بر روی کشتی‌های حامل غذا، دارو و فرآورده‌های سوختی» تاکید کرد.

 مذاکرات صلح یمن در سوییس، یکشنبه گذشته بدون توافقی برای پایان دادن به 9 ماه جنگ داخلی و مداخله خارجی، پایان یافت ولی طرف‌های رقیب 14ژانویه مذاکره را از سر خواهند گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها