کد خبر: ۳۵۵۸۱۶
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۲۹ آذر ۱۳۹۴
هاشمی گفت: چند روز پیش سه نفر از شرق کشور وارد شدند و مأموریت داشتند که حرم امام رضا (ع)، قم و نمازجمعه را منفجر کنند،
به گزارش پایگاه 598، اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در واحد یادگار امام دانشگاه آزاد شهر ری بیان داشت: چند روز پیش سه نفر از شرق کشور وارد شدند و مأموریت داشتند که حرم امام رضا (ع)، قم و نمازجمعه را منفجر کنند، به آنها گفته بودند شما می‌روید روحانیون یا پاسداران را می‌کشید وقتی آمدند در نمازجمعه تهران با فضا آشنا شدند دیدند که انبوه مردم حاضر هستند و یکی از آنها گفته بود که من برای کشتن مردم نیامدم و این کار را نمی‌کنم. دومی هم این کار را نکرد سومی هم خواست فرار کند او را گرفتند دونفر بعدی را هم گرفتن و حالا حقایقی را مطرح کرده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آنها که دنبال نزاع هستند اشتباه استراتژیک می‌کنند، خطرناک‌تر زمانی است که این‌ها به سلاح‌های کشتار جمعی دستیابی دارند. البته در موصل مقداری سلاح هسته‌ای برده‌اند، افراد باسواد هم دارند و به وقت مناسب و نیاز از آنها استفاده می‌کنند.

وی گفت: جاهایی هم وجود دارد که قدرت برایشان بدون هزینه است و به این ها کمک مالی می‌کنند، به طور مثال در فرودگاه‌های مهم نفوذ دارند و نمونه آن هم انتقامی بود که از روسیه گرفتند، روسیه تصور می‌کرد در خاک خودش خبری می‌شود اما چند روز نگذشت که هواپیمایی با جمعیت زیاد در فضای صحرای سینا منفجر شد که مصری‌ها و روس‌ها خواستند بگویند حادثه بوده ولی نتوانستند این مسئله را مخفی کنند زیرا جعبه سیاه هم انفجار را نشان داد.

هاشمی‌رفسنجانی عنوان کرد: فرانسه اصلا فکر نمی‌کرد که در کنسرت شبانه خوشگذرانی نزدیک 100 نفر را یک جا بکشند، این مسئله خیلی خطرناک است و فقط مخصوص مسلمانان نیست بلکه برای تمام دنیاست، 200 دختر دانشجو را یکجا بردند و هنوز ارتش نیجریه بعد از دو سال نتوانسته است آنها را دستگیر کند.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: با بمباران هوایی می‌توان زمین را از اینها گرفت اما آنها داخل مردم هستند و انتقام را از مردم می‌گیرند و به شکل دیگری کار می‌کنند.

گاهی یک دفعه شهری مثل موصل را می‌گیرند گاهی هواپیما منفجر می‌کنند.

وی ادامه داد: اینها نتیجه اختلافات دینی است بنابراین ما باید به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه در یک میدان و وحدت مذاهب در میدان اصلی توجه کنیم.

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: سنی و شیعه در مسائل اسلامی دو سه درصد اختلاف دارند. قرآن، خدا، قبله، معاد یکی است و اختلافاتی که وجود دارد ممکن است در فتوای مراجع شیعه هم باشد. مسئله خلافت هم که گذشته است، نمی‌توانیم امت اسلام را متفرق کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها