کد خبر: ۳۵۵۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۲۷ دی ۱۳۹۰
عدم توجه به مشكلات اصلي ورزش و به چالش كشاندن مسئولان ورزشي كشور، در كنار تعريف‌ها و تمجيدها، «ورزش و مردم» را دچار روزمرگي كرده است.
«خبرگزاري دانشجو»؛ شبكه ملي جمهوري اسلامي ايران بيش از 30 سال است كه هر صبح جمعه با برنامه‌اي تحت عنوان «ورزش و مردم» به خانه‌هاي مردم ايران مي‌آيد و تلاش مي‌كند تا برخي از موضوعات مهم ورزشي هفته را بررسي كند.

اين برنامه سال‌هاست كه شفيع را به عنوان مجري خود دارد و تقريباً يك روند تكراري را طي مي‌كند؛ اين در حالي است كه «ورزش و مردم» در به چالش كشاندن مسئولان ورزشي كشور چندان موفق نبوده است.

نحوه طرح سوالات در اين برنامه قابل بررسي است و به نظر مي‌رسد شفيع در طرح سوالات مردمي موفق نبوده و مسائل مطرح شده در «ورزش و مردم» دغدغه اصلي مردم در امر ورزش نيست.
 
در برنامه اين هفته «ورزش و مردم» دكتر عباسي، وزير ورزش و جوانان براي نخستين بار در يك برنامه تلويزيوني حضور يافت تا به سوالات مخاطبان اين برنامه پاسخ دهد، اما بر عكس آنچه انتظار مي‌رفت سوالات مطرح شده در اين برنامه چندان كاربردي و جذاب نبود.
 
در ابتداي اين برنامه،‌ شفيع از تعداد زياد سوالات خبر داد و آرزو كرد كه بتواند سوالات خود را مطرح، و پاسخ آن‌ها را از وزير ورزش و جوانان دريافت كند، اما روند برنامه به سمت تعريف و تمجيد از وزير ورزش پيش رفت كه مجري اين برنامه به عنوان رئيس فدراسيون هاكي پيش قراول اين تعاريف بود.

در ادامه رئيس فدراسيون هاي شمشيربازي و هندبال نيز طي يك تماس تلفني به جمع اضافه، و ادامه‌دهنده راه شفيع شدند و خود به خود مسير اين برنامه به جاي چالش كشيدن وزير ورزش و بيان مشكلات ورزش كشور، به سمت تعريف از عملكرد اين وزارتخانه رفت و مسائل مهمي مانند چگونگي خصوصي سازي باشگاه ها استقلال و پرسپوليس، برگزاري انتخابات فدراسيون ها به خصوص كشتي، عملكرد فدراسيون فوتبال و چگونگي افزايش زير ساخت ها مورد بررسي قرار نگرفت.

اين اتفاق تنها مربوط به برنامه اين هفته نيست، بلكه بارها در برنامه «ورزش و مردم» اين رويه ديده شده است؛ براي مثال چندي پيش ليگ‌هاي مورد بررسي قرار گرفت كه تمام مصاحبه‌ها به تعريف و تملق‌گويي شفيع، رئيس فدراسيون ‌هاكي گذشت.
 
نكته ديگر در خصوص اين برنامه، نحوه پرداختن به روزنامه ورزشي است كه در نوع خود جالب است.
 
در اين بخش از برنامه، شفيع با كنايه‌هاي خود، در مقابل برخي از تيم‌ها يا رئيس فدراسيون‌ها، موضع مي‌گيرد و اين مسئله گاهي به سمت تمسخر پيش مي‌رود كه اين موضع‌گيري درخور يك برنامه مردمي كه در آن تمام بخش‌هاي ورزش كشور مورد توجه قرار مي‌گيرد، نيست.
 
اين برنامه با سابقه طولاني در پرداختن به موضوع ورزش، دچار روزمرگي شده است و آن طور كه بايد و شايد نمي‌تواند مخاطبان خود را راضي كند.

انتظار نمي‌رود كه برنامه «ورزش و مردم» روند برنامه «نود» را در پيش گيرد؛ چرا كه اين برنامه تمام حوزه‌هاي ورزش را مدنظر دارد، اما حركت اين برنامه به سمت اهداف شخصي و نظرات فردي، تا حدودي در تكراري و بي محتوا شدن اين برنامه تاثير داشته است.
 
اين نظرات شخصي و حتي برخي از رانت‌ها در پرداختن اين برنامه به اخبار سايت‌ها و خبرگزاري‌ها كاملاً مشهود است كه خبرگزاري «اوج نيوز» يكي از اين موارد است.
 
به هر حال انتظار مي رود كه طرح سوالات كاربردي‌تر و پرداختن به موضوعات مهم‌تر، البته به دور از افراط و تفريط و موضع گيري شخصي، اين برنامه را متحول كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مظفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
اصولا خيلي از برنامه هاي صدا وسيما به همين شکل است ورزش ما با اين همه تنگنا ،مشکلات وبي برنامه اي بايد هم تعريف وتمجيد شود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها