کد خبر: ۳۵۵۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۲۷ دی ۱۳۹۰
آیت‌الله مرتضی مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، زمان حاضر را، زمان شکوفایی حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم دانست و اظهار داشت:‌ در حال حاضر ظرفیت‌های بسیار بالایی به انواع مختلف در قم وجود دارد که علاقمندان به علوم دینی و تحقیق و مطالعه در مباحث دینی می‌توانند در حد کافی از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کنند.
وی با اشاره به تشکیل انجمن‌های علمی در حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: هر کدام از این انجمن‌ها دارای 100 تا 200 عضو از فضلای حوزه هستند که هر کدام در قسمت‌های مختلف مشغول تحقیق، بررسی و کتابت هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه رشته‌های تخصصی بسیار متنوع و رو به ازدیادی در حوزه علمیه قم داریم، ابراز داشت: در گذشته رشته‌های تخصصی حوزه حدود 12 رشته بوده که در حال حاضر این تعداد به بیش از 20 رشته رسیده است و تعدادی هم تقاضا برای تاسیس رشته‌های جدید وجود دارد.
وی با اشاره به وجود مراکز پژوهشی فراوان در حوزه تاکید کرد: هر کدام از این مراکز در بخشی فعالیت و تحقق می‌کنند.
آیت‌الله مقتدایی برپایی نمایشگاهی برای ارائه پایان‌نامه‌های حوزوی را مورد توجه قرار داد و گفت: اخیرا در کتابخانه مدرسه فیضیه نمایشگاهی برپا و پایان‌نامه‌های حوزوی در آنجا به نمایش گذاشته شده و افراد علاقمند می‌توانند از این پایان‌نامه‌ها استفاده کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود استقبال برای ورود به حوزه و شرکت در درس‌های حوزوی را فراوان دانست و ابراز داشت: این استقبال به گونه‌ای است که ما پاسخگوی همه علاقمندان به ورود به حوزه نیستیم.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: ظرفیت  موجود، پاسخگوی جوان‌هایی که با انگیزه دینی و اسلامی و با ریشه تدین خانوادگی علاقمند به تحصیل در حوزه هستند،‌ نیست.
وی با بیان اینکه برخی از جوانان علاقمند از دانشگاه‌های معتبر کشور انصراف می‌دهند و در حوزه مشغول به تحصیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که ظرفیت‌های حوزه و مدارس علمیه را توسعه دهیم تا بتوانیم تمام کسانی را که علاقمند به تحصیل در دروس حوزوی هستند را پذیرش کنیم.
آیت‌الله مقتدایی اظهار داشت: امیدواریم که خداوند توفیق دهد تا بتوانیم آن گونه که در شأن حوزه‌های علمیه است، وسیله و امکانات لازم را فراهم کنیم و پاسخگوی نیازها باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها