کد خبر: ۳۵۴۴۱
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۲۶ دی ۱۳۹۰
عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه امروز با مجلس از مخالفت دولت با استفساریه مجلس درباره افزایش 20درصدی قیمت حاملهای انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.
محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزازی فارس، درخصوص جزئیات نشست عصر امروز کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی با وزیر اقتصاد، اظهار داشت: در این جلسه وزیر اقتصاد گفت که دولت تاکنون هیچ مصوبه‌ای مبنی بر افزایش قیمت‌ها در فاز دوم نداشته است و با اجرای قانون آنگونه که در استفساریه مجلس مطرح شده است مخالف است.

وی افزود: وزیر اقتصاد یکی از علل عدم امکان افزایش ۲۰ درصدی قیمت حامل‌های انرژی را افزایش نرخ تورم به ۲۰ درصد عنوان و بیان کرد که اصلاح قیمت‌ در سطح ۲۰ درصد تنها می‌تواند تورم را پوشش دهد.

عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی درخصوص پیشنهادات مطرح شده در جلسه اضافه کرد: پیشنهاداتی در این جلسه مطرح شد، از جمله این که وضعیت تولید رضایت بخش نیست و حتما باید تصمیمات مناسبی برای این بخش اتخاذ شود و حمایت از بیکاران متقاضی کار، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج که یکی از اهداف ماده هفت قانون هدفمندی یارانه‌هاست در فاز دوم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: عنوان شد که اگر دولت موافق اصلاح قیمت در سطح ۲۰ درصد نیست می‌تواند پیشنهادات خود را در قالب لایحه ۹۱ به مجلس ارائه کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها