کد خبر: ۳۵۴۳۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۱۹ آذر ۱۳۹۴
وزارت خارجه عراق از تماس با اعضای دائمی شورای امنیت و اتحادیه عرب به منظور اتخاذ موضعی قاطع علیه ترکیه به دلیل تجاوز آن به خاک عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، وزارت خارجه عراق، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که با 5 کشور عضو دایمی شورای امنیتی و برخی دیگر از کشورها تماس گرفته تا موضعی بین‌المللی در قبال تجاوز اخیر ترکیه به خاک عراق اتخاذ شود.

به نوشته «السومریه نیوز»، وزارت خارجه عراق از اتحادیه عرب نیز خواست تا نشستی فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه کشورهای عربی در این‌باره برگزار کند.

«احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق با اعلام این خبر تاکید کرد: وزارت خارجه تماسهایی با جامعه بین‌الملل برقرار کرده و به طور مستقیم با 5 عضو دایمی شورای امنیت و چند کشور دوست دیگر درباره تجاوز اخیر ترکیه به خاک عراق گفت‌وگو کرده تا موضعی واحد در قبال این اقدام ترکیه اتخاذ شود و تمام تلاش‌ها برای صدور قطعنامه‌ای به منظور محکوم کردن این اقدام آنکارا صادر شود.

وزارت خارجه عراق، سه‌شنبه گذشته نیز آنکارا را تهدید کرده بود که در صورت عدم اخراج نیروهایش از خاک عراق، شکایتی رسمی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد. کابینه نیز اختیارات تام به «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر داده تا به آنکارا قاطعانه پاسخ دهد زیرا حاکمیت عراق و مرزهای آن خط قرمز همه عراقیهاست.

پارلمان عراق نیز در نشست روز گذشته‌اش، دخالت ترکیه در امور عراق را محکوم کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها