کد خبر: ۳۵۴۰۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۱۷ آذر ۱۳۹۴
بالاتر از اردوغان هم می‌دانند با تهدید نمی‌توانند با ایران صحبت کنند/
سخنگوی دولت در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: ادعای اردوغان درباره هشدار به رئیس‌جمهوری کشورمان کذب محض است.

به گزارش پایگاه 598، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در واکنش به ادعای اخیر رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر هشدار به ایران گفت: آقای اردوغان و رئیس‌جمهور کشورمان در مرداد ماه مکالمه تلفنی داشتند که درباره مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود: رئیس‌جمهوری ترکیه در این مکالمه تلفنی نسبت به مطلبی که درباره وی و خانواده ایشان در یکی از سایت‌های ایرانی منتشر شده بود، گلایه کردد که در ادامه رئیس‌جمهور توضیح دادند این رسانه‌ها برای هر کسی می‌نویسند حتی برای مقامات دولتی کشورمان، در ایران دموکراسی وجود دارد و باید ظرفیت داشته باشیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور قول بررسی این موضوع را دادند، افزود: مکالمه دو رئیس‌جمهور کاملا ضبط شده است و ادعای تهدید و هشدار به رئیس‌جمهور کذب محض است.

نوبخت خاطرنشان کرد: قبلا هم وزیر خارجه‌مان به مقامات بالاتر از آنها اعلام کرده بودند که هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید. حالا آنها که مقام‌های بالاترشان هستند می‌دانند که از موضع تهدید نمی‌توانند با ایران صحبت کنند.

نوبخت در توصیه‌ای خطاب به اردوغان تصریح کرد: مشاوران آقای اردوغان در ارائه مشورت‌ها باید بیشتر دقت کنند. به هر حال ترکیه در حال حاضر با عراق، سوریه و روسیه درگیر است و با این همه مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و الان با این موضع‌گیری‌ها می‌خواهد ایران را هم به این مشکلات اضافه کند که فکر می‌کنم مشاوران رئیس‌جمهوری ترکیه باید در این زمینه دقت بیشتری به خرج بدهند. بلکه با این دست موضع‌گیری‌ها فقط مشکل خودشان را بیشتر می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها