وی گفت: ما دلایل خودمان را برای سازمان خصوصی و وزیر اقتصاد نوشتهایم و
امیدواریم تا مورد پذیرش قرار گرفته و واگذاری ماشینسازی حداقل 5 سال به
تعویق بیفتد.
وزیر صنعت ابراز داشت: ما هم ترجیح نمیدهیم که این کارخانه تا ابد دولتی
بماند ولی باید کسی اداره کارخانه را تحویل بگیرد که در شیوه مدیریتش وضعیت
مالی ماشینسازی را سود ده کرده و به صورت 3 شیفته اداره کند.
وی تاکید کرد: اگر نیاز به نوسازی داشت حتما باید تلاشهایی صورت گیرد اما
بازهم تاکید میکنم که نفرات بومی این استان باید تلاشهای لازم را انجام
دهند و اگر خوب کار شود مشکل هم حل خواهد شد.
نعمت زاده اظهار داشت: این کارخانه باید مرکز صادرات ما باشد چراکه حیف است نتوانیم از ظرفیتهای اینجا استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه 598، وزیر صنعت و معدن امروز با افتتاح خط تولید گیربکس پادرا در تبریز از شرکت
های پارلا منسوجات، چرخشگر و ماشینسازی تبریز بازدید کرد.
پادرا عنوان گیربکس اختصاصی تولید شرکت چرخشگر تبریز است که در خودروی
زامیاد کاربرد دارد و خط تولید آن دارای ظرفیت تولید سالانه چهار تا 45
هزار دستگاه است.
مدیرعامل شرکت چرخشگر با اشاره به اینکه واردات دستگاههای خط تولید این
گیربکس دو میلیون یورو اعتبار نیاز داشت، افزود: این خط تولید با سه میلیون
ریال اعتبار توسط متخصصان داخلی این شرکت طراحی و ساخته شد.
ایران خودرو دیزل، یک شرکت معروف آلمانی، شرکت سرمایهگذاری توسعه ملی و
شرکت سرمایهگذاری سمند بخشی از سهامداران شرکت چرخشگر به شمار میروند.
این شرکت در سال 1348 هجری شمسی با هدف تولید، ساخت و واردات سیستم موتور و
محرکه خودروها (موتور، گیربکس، دیفرانسیل، اکسل، جعبه فرمان) و ملحقات
مربوط به واردات ماشینآلات و غیره در تبریز تاسیس شد.