کد خبر: ۳۵۳۱۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۰ آذر ۱۳۹۴
"ویکتور اوربان" نقشه‌ای از ایران که متعلق به سال ۱۸۴۰ میلادی (حدود ۱۷۵ سال پیش) و از مجموعه نقشه‌ها و اسناد ملی آن کشور محسوب می‌شده را به حسن روحانی هدیه داد/ کل نقشه نیز به نام persia ثبت شده است
به گزارش پایگاه 598، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: "ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان هدیه ای ویژه برای دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران آورده بود.

پرویز اسماعیلی در این یادداشت افزود: او نقشه ای از ایران که متعلق به سال 1840 میلادی (حدود 175 سال پیش) و از مجموعه نقشه ها و اسناد ملی آن کشور محسوب می شده را به دکتر حسن روحانی هدیه داد.

وی گفت: اگر در نقشه دقت کنید نکات فراوان و قابل توجهی می یابید. یکی وسعت سرزمینی ایران در آن زمان است که سیر تطور جغرافیا و نام برخی کشورهای همسایه را نیز بازگو می کند.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین دریای کاسپین در شمال و خلیج همیشه فارس در جنوب به همین نام ها ثبت شده و جلوه گری می کند. کل نقشه نیز به نام persia ثبت شده است.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: در خاک کشورمان، برجستگی برخی مناطق و شهرها هم جالب است. از جمله اینکه گویا تهران روستایی بوده و ری؛ شهری مهم و حتما مرکز مقتدری در سیاست، کشاورزی و اقتصاد بوده است. اگر دقت کنید نکات جالب زیادی خواهید یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها