کد خبر: ۳۵۲۰۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
سرمربی کروات پرسپولیس گفت: «من شاهد هستم بازیکنان عالی در ذوب‌آهن‌، استقلال‌صنعتی، تراکتورسازی، سپاهان، ملوان و حتی نفت تهران حضور دارند. به خصوص نفت که با توجه به رتبه‌اش چهار ملی‌پوش دارد.»
به گزارش پایگاه 598، برانکو ایوانکوویچ این روزها به بالا بردن کیفیت پرسپولیس‌ می‌اندیشد. سرمربی پرسپولیس‌ هنوز هم می‌خواهد تیمش سرعتی‌تر و قدرتمندتر در میدان ظاهر شود.

 

افق روشن برانکو از آینده پرسپولیس‌ نوید روزهای خوبی را برای سرخپوشان می‌دهد به شرط آنکه بازیکنان هم مانند سرمربی‌شان چنین دیدگاهی داشته باشند و هر روز با قدرت بیشتری در تمرینات ظاهر شوند. آنچه از صحبت‌های او مشخص و به آن تاکید داشت، جاه‌طلبی مرد کروات برای بهتر شدن پرسپولیس‌ بود.

 

اظهارات برانکو را در ادامه می خوانید:

 

* یکی از نقایص پرسپولیس‌ در این هفته‌ها از دست رفتن فرصت‌های گلزنی است. فکر می‌کنید دلیل این عدم تمرکز چه مسایلی باشد؟

- مسایلی چون استرس، عدم تمرکز و تعطیلی لیگ می‌تواند از جمله این موارد باشد. بازیکنان ملی پوش بعد از سفری 48 ساعته و با سپری کردن تفاوت زمانی که می‌تواند روی هر انسانی تاثیر داشته باشد، به ما ملحق شدند. اگر به ترکیب دیگر تیم‌های لیگ برتر نگاه کنید، تعدادی از این تیم‌ها بدون ملی‌پوشان بازی کردند. مشکل بعدی می‌تواند آرامش و تمرکز حواس باشد که خیلی از بازیکنان در دنیا به آن دچار می‌شوند. مشکل اینجاست که مهاجمان ما و بازیکنان در کارشان برای باشگاه دچار فاصله شده‌اند. همیشه در باشگاه تمرینات و شیوه بازی طور دیگری طراحی می‌شود نسبت به تیم‌ملی. با این حال ما در تمرینات پرسپولیس‌ دایما تمرینات گلزنی می‌کنیم. موضوع دیگری که می‌توان به آن پرداخت بحث عصبی بودن و میل برای گلزنی بیشتر است که این میل می‌تواند نتیجه معکوس دهد. برای ما روشن است که تعداد زیادی از شانس‌های گلزنی‌مان از دست رفته و این تیم را عصبی می‌کند و به وحشت می‌اندازد؛ وحشت از اشتباه و بدشانسی که نکند حریف گل بزند. اتفاقی که جلوی ذوب‌آهن‌ افتاد و فقط باید با کار کردن این مساله را جبران کرد. پرسپولیس‌ به گونه‌ای بازی می‌کند که شانس‌های زیادی ایجاد می‌کند و این درصد گلزنی ما را بیشتر می‌کند. ما به این روند ادامه می‌دهیم.

 

* شاید فشاری که روی طارمی از سوی رسانه‌ها و هواداران برای گل زدن وجود دارد باعث شده که او تمرکزش از دست برود.

- طارمی در حال حاضر بهترین گلزن لیگ است. او نسبت به فصل گذشته بهتر گل زده است و نباید بابت هدر رفتن موقعیت‌ها تمرکزش برهم بخورد. او مثل همه بازیکنان ایرانی احساسی است و می‌خواهد همه چیز کامل باشد. به نظر من فشار رسانه‌ها می‌تواند روی طارمی نتیجه معکوس داشته باشد. مهدی از حمایت من، باشگاه و بازیکنان برخوردار است و همچنین بخش کثیری از هواداران بعد از آنکه شانس‌های زیادی را در بازی با استقلال اهواز هدر داد، او را تشویق کردند. این هواداران فوق‌العاده هستند.

 

* سرعت بازی پرسپولیس‌ از استاندارد خوبی نسبت به فوتبال ایران برخوردار است. شما فکر می‌کنید پرسپولیس‌ سقف پیشرفتش در این زمینه چقدر است؟

- سوال خوبی پرسیدید و از اینکه شما و هواداران متوجه این موضوع هستید، خوشحالم. ما همیشه اصرار می‌کنیم به بازی سرعتی و پاسکاری سریع. پاسکاری هرچه سریعتر باشد، می‌توانیم روی پرسینگ هم اصرار کنیم. منظور پرس زودرس است که بتوانیم بعد از دست دادن توپ، مجدد صاحب توپ شویم. آنچه که همه متوجه آن شدند این است که ما تیمی داریم با پتانسیل خوب که میدان وسیعی برای پیشرفت دارد.

 

* پرسپولیس‌ از این هم سرعتی‌تر می‌شود؛ منظور یک مدل کوچک شده از شیوه بازی بارسلوناست؟

- پرسپولیس‌ من باید سرعتی‌تر از این هم بشود. من هنوز به پرسپولیس‌ ایده‌آلم نرسیده‌ام. واضح بگویم؛ هنوز جاه‌طلبی‌هایم در پرسپولیس‌ تمام نشده است. جاه‌طلبی‌های من در پرسپولیس‌ فقط در چارچوب لیگ ایران خاتمه پیدا نمی‌کند. این پرسپولیس‌ باید سرعتی‌تر، مقتدرتر و قدرتمندتر شود.

 

* این نگاه شما باعث می‌شود تا آماده دیدن پرسپولیسی‌ بهتر و سرعتی‌تر باشیم.

- به بازیکنانم فرمان می‌دهم برای کسب سه پیروزی در سه هفته آینده با هزار درصد انرژی‌شان به زمین بروند چون آنها پشت‌شان یک ارتش سرخ از هواداران را دارند و از هواداران می‌خواهم در این هفته‌های حساس و پراهمیت ما را حمایت کنند.

 

* حضور بازیکنان شما در تیم‌ملی و تفاوت تمرینات پرسپولیس‌ با تیم‌ملی چقدر روی کار آنها اثرگذار است؟ به نظر می‌رسد ملی‌پوشان کمی مغرور شده‌اند.

- بسیار خوشحالم که آنها در تیم‌ملی حضور دارند به خصوص اینکه می‌توانند به موفقیت‌های تیم‌ملی کمک کنند. تکلیف من این است که آنها در باشگاه بهتر از تیم‌ملی باشند یعنی اینکه آن‌قدر در پرسپولیس‌ خوب باشند تا تاثیر حضورشان در تیم‌ملی مشهودتر از همیشه باشد. من بعد از بازگشت ملی‌پوشان از گوام، در جلسه‌ای به خود آنها هم اعلام کردم که شما به عنوان ملی‌پوش با بقیه فرق دارید. به آنها گفتم شما سفیران کشور ایران هستید و وظیفه و تعهد دارید تا بیشتر از سایرین کار کنید. ملی‌پوشان پرسپولیس‌ نباید توقع داشته باشند بلکه آنها باید نسبت به تعهدات‌شان پافشاری کنند و از اینی که هستند هم بهتر شوند. ملی‌پوشان باید جوی را به وجود بیاورند تا سایر بازیکنان هم با انگیزه بیشتری کار کنند. آنها چه در تمرین، چه مسابقه و حتی زندگی‌ شخصی‌شان باید الگوی ورزشکاران جوان باشند چون هرروز تحت نظارت اذهان عمومی قرار دارند.

 

* این روزها به مانند ابتدای فصل دلال‌ها و مدیربرنامه‌ها به دنبال دادن بازیکن به شما هستند. چقدر قصد تغییرات در پرسپولیس‌ را دارید؟

- کادر بازیکنان ما تحت قرارداد هستند و کادرفنی به آنها کاملا اعتقاد و ایمان دارد. بازیکنان با وجود همه مشکلات نشان دادند که می‌توانند بار سنگین کار در پرسپولیس‌ را به دوش بکشند و تماشاگران را راضی کنند. این روزها خیلی پیشنهاد به باشگاه می‌رود که همگی برای یک بازیکن خاص مراجعه می‌کنند. می‌دانم که مدیربرنامه‌ها و دلال‌ها در این فصل زیاد به ما و باشگاه مراجعه می‌کنند اما هر کس می‌آید به او می‌گویند اگر بازیکنی دارد به کمیته فنی باشگاه ارایه دهد. ما فقط یک جای خالی داریم و آن جای مرحوم هادی نوروزی است. ما مثل نوروزی نمی‌توانیم پیدا کنیم. بازیکنان باکیفیت ایرانی همه‌شان تحت قرارداد هستند. من شاهد هستم بازیکنان عالی در ذوب‌آهن‌، استقلال‌صنعتی، تراکتورسازی، سپاهان، ملوان و حتی نفت تهران حضور دارند. به خصوص نفت که با توجه به رتبه‌اش چهار ملی‌پوش دارد.

 

* نظر شما درباره بازگشت محمد نوری به پرسپولیس‌ اعلام شده اما می‌خواهم بپرسم واقعا به او نیاز دارید؟

- در مدت کوتاهی که با محمد نوری کار کردم، روزهای خوبی با هم داشتیم و متاسفم که از پیش ما رفت اما او را درک می‌کنم چون در قطر شرایط خوبی برایش فراهم بود. رفتن او به قطر را حرفه‌ای‌گری می‌دانم چون باید درباره خودش و خانواده‌اش تصمیم می‌گرفت. اینکه امکان برگشت نوری به پرسپولیس‌ وجود دارد یا خیر نمی‌دانم. اینکه آیا در شرایطی هست که بتوانیم مقدمات بازگشت او فراهم کنیم! من نسبت به نوری افکار خوبی دارم. درباره محمد نوری باید بگویم خیلی به کار ما می‌آمد اگر الان پیش ما بود.

 

* با این حساب تغییرات زیادی در نیم‌فصل نخواهید داشت؟

- مهم‌تر از جذب بازیکن، جو تیمی است. یک تیم عین خانواده است که نمی‌توان زیاد در آن تغییرات به وجود آورد چون دچار مشکل می‌شود. برای شما دو مثال می‌زنم؛ در دو سال پایانی کار فرگوسن با منچستر، این تیم تغییرات زیادی نداشت و توانست قهرمان لیگ انگلیس شود. اما بعد از رفتن فرگوسن، باشگاه برای مربی جدید این تیم 200 میلیون پوند هزینه کرد و ستاره‌های زیادی جذب این تیم شدند ولی آنها حتی نتوانستند به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کنند. مثال دیگری می‌زنم؛ موراتی در اینتر هر فصل ستاره‌های زیادی جذب اینترمیلان می‌کرد اما نتیجه خوبی به دست نمی‌آمد. بعضی وقت‌ها با بازیکنان ضعیف بهتر می‌توانید نتیجه بگیرید و کار با آنها منجر به نتیجه می‌شود چون جو تیم مهم‌تر از جمع کردن ستاره‌هاست.

روزنامه گل


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها