کد خبر: ۳۵۲۰۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۰۴ آذر ۱۳۹۴
آشوبی؛
هافبک دفاعی استقلال اهواز گفت: «در بهترین شرایط روحی و جسمانی‌ام قرار داشتم و از همه نظر آماده بودم که به پرسپولیس کمک کنم اما شرایطی را فراهم آوردند که مجبور به جدایی شدم.»
به گزارش پایگاه 598، استقلال اهواز درحالی در هفته دوازدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس‌ قرار گرفت که فرزاد آشوبی را به عنوان کاپیتان در ترکیب خود داشت.

 

بازیکنی که در لیگ‌های ششم و هفتم در پرسپولیس‌ بازی می‌کرد اما پس از آن اتفاقاتی که برایش رخ داد مجبور شد از این تیم جدا شود و در ادامه حضور در تیم‌های مختلفی مانند مس کرمان، استقلال، راه‌آهن و شهرداری تبریز را تجربه کرد و حالا هم به عضویت استقلال‌اهواز درآمده است.

 

آشوبی از اتفاقاتی که برایش در پرسپولیس‌ رخ داده بود صحبت کرده و تاکید دارد که او را مجبور به جدایی از جمع سرخپوشان کرده‌اند. این هافبک دفاعی که پنالتی زدن‌هایش بسیار مشهور است، از شرایط فعلی استقلال اهواز هم انتقاد کرده و اعلام کرد که او و تعدادی از هم‌تیمی‌هایش تاکنون یک ریال هم دریافت نکرده‌اند.

 

اظهارات آشوبی را در ادامه می خوانید:

 

* از بازی با پرسپولیس‌ برای‌مان بگو.

- فکر می‌کنم بازی قشنگی را شاهد بودیم. گلی هم که خوردیم به نظر من گل سالمی نبود. البته پرسپولیس‌ در جریان بازی می‌توانست به گل‌های بیشتری برسد که نتوانست و خودشان استفاده نکردند و ما مقصر نیستیم.

 

* به نکته خوبی اشاره کردی. فکر می‌کنی مهدی طارمی توپ‌هایش را گل نکرد یا عملکرد دروازه‌بان شما خوب بود؟

- من درباره مهدی طارمی نباید نظر بدهم اما پرویز کریمی دروازه‌بان تیم ما یک روز فوق‌العاده را سپری کرد و توپ‌های بسیار خوبی را گرفت.

 

* اما در این یکی، دو روز خیلی صحبت درباره فرصت‌هایی شده که مهدی طارمی از دست داده است.

- به نظر من مهدی طارمی یک فوتبالیست جوان و آینده‌دار است که قطعا پتانسیل این را دارد که در آینده به یک بازیکن بزرگ تبدیل شود. فوتبال مثل زندگی می‌ماند و گاهی هم پیش می‌آید روز، روز تو نیست و نمی‌توانی با تمام تلاشی که انجام می‌دهی به آنچه که دلخواهت است، برسی. با این حال من فکر می‌کنم طارمی فوتبالیست تیزهوشی است. او گل برتری تیمش را زده و این همه هجمه علیه او درست نیست.

 

* خودت از اینکه مقابل تیم سابقت بازی می‌کردی چه احساسی داشتی؟

- خیلی خوشحال بودم مقابل پرسپولیس‌ و هواداران خوبش بازی می‌کردم و این بازی تداعی‌کننده خاطرات خوب گذشته برای من بود.

 

* چه شد که در پایان لیگ هفتم تصمیم به جدایی از پرسپولیس‌ گرفتی؟

- من از پرسپولیس‌ جدا نشدم بلکه من را از این تیم جدا کردند و این تصمیم مدیران وقت باشگاه بود. من هیچ‌وقت دوست نداشتم این اتفاق بیفتد اما شاید آنها دوست نداشتند من بمانم و بعد از اینکه به مس رفتم و موضوع بازگشت آقای افشین قطبی به پرسپولیس‌ به وجود آمد، می‌خواستم به پرسپولیس‌ برگردم اما این اتفاق نیفتاد.

 

* منظورت از مدیران وقت، داریوش مصطفوی است؟

- بگذریم. اتفاقی است که افتاده و دیگر فایده‌ای ندارد که بخواهیم درباره‌اش صحبت کنیم!

 

* خود قطبی تلاشی برای بازگشت تو به پرسپولیس‌ نکرد؟

- آقای قطبی خیلی تلاش کرد که من برگردم اما همان‌طور که گفتم گویا مدیران باشگاه من را نمی‌خواستند. من برای آقای مصطفوی به‌عنوان یک بزرگ‌تر و پیشکسوت احترام بسیار زیادی قایل هستم و ایشان را دوست دارم اما در زمان مذاکره من با ایشان برای ماندن در پرسپولیس‌، تنها چیزی که درباره آن صحبت نشد، خود مذاکره بود. ایشان که اولا خودشان را به نشناختن زدند و به آقای خوردبین گفتند ایشان کی هستند و من را که دو سال برای پرسپولیس‌ بازی کرده بودم، نمی‌شناختند که همین موضوع اولین موج مثبت انرژی را از ایشان به طرف من فرستاد! بعد از آن هم درباره زمان بازیگری خودشان و اینکه روی یک جدول همه را دریبل می‌کردند، صحبت کردند و بعد از یک ربع صحبت، جلسه تمام شد. من فکر می‌کنم آنها تمایلی به ماندن من نداشتند و برای همین به مس کرمان رفتم.

 

* اما اگر در پرسپولیس‌ می‌ماندی الان به جای کاپیتانی استقلال اهواز، کاپیتان پرسپولیس‌ بودی. چون سابقه‌ات از تمام بازیکنان پرسپولیس‌ در بازی دیروز بیشتر بود.

- شاید من سال بعدش از پرسپولیس‌ می‌رفتم و شاید دو سال بعد می‌رفتم و شاید هم می‌ماندم اما در آن لحظه مطمئن هستم که می‌خواستم در پرسپولیس‌ بمانم چون با این تیم قهرمان لیگ شده بودم و در بهترین شرایط روحی و جسمانی‌ام قرار داشتم و از همه نظر آماده بودم که به تیم کمک کنم اما شرایطی را فراهم آوردند که مجبور به جدایی شدم.

 

* گویا بعد از بازگشت قطبی به پرسپولیس‌، می‌خواستی قراردادت را با مس فسخ کنی و به پرسپولیس‌ برگردی؟

- بله، دقیقا همین‌طور است. اما این اتفاق در نهایت نیفتاد و من در مس ماندم. من سال بعدش، یعنی در لیگ نهم هم قرار بود به پرسپولیس‌ برگردم و آقای عباس انصاری‌فرد که مدیرعامل باشگاه شده بودند، با من قرارداد داخلی بستند اما برگه آن را به من ندادند و گفتند باید به تایید هیات‌مدیره برسد که مثل اینکه به تایید آنها نرسید و من یک سال دیگر هم در مس ماندم.

 

* و بعد از آن هم در لیگ دهم به استقلال رفتی.

- بله، شرایط فوتبال حرفه‌ای این‌طور اقتضا می‌کرد که من یک تصمیم درست بگیرم و به فکر آینده فوتبالم باشم و برای همین به استقلال رفتم.

 

* بعد از جدایی از پرسپولیس‌، به تیم‌های مختلفی رفتی. به نظرت تصمیماتی که گرفتی درست بوده است؟

- من اصلا دوست نداشتم از پرسپولیس‌ بروم و همان‌طور که گفتم من را مجبور کردند که جدا شوم و در واقع من را نخواستند و بعد از آن به تیم‌های دیگر رفتم و سعی کردم انتخاب‌هایم با مشورت و از روی منطق باشد.

 

* یکی از ویژگی‌های اصلی تو در طول این سال‌ها، پنالتی‌زدن‌هایت بوده است. چطور با این همه اعتماد به نفس پشت ضربه می‌ایستی؟

- شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند که پنالتی‌ زدن کار راحتی باشد و هرکسی می‌تواند راحت مقابل یک دروازه 9 متری بایستد و پنالتی‌اش را گل کند اما واقعا پنالتی زدن آرامش و اعتماد به نفس خاصی را می‌خواهد و اصلا کار ساده‌ای نیست و بزرگ‌ترین بازیکنان جهان هم پنالتی‌های‌شان را از دست داده‌اند اما خوشبختانه من در اکثر مواقع موفق بوده‌ام.

 

* تا به حال پنالتی هم خراب کرده‌ای؟

- بله، یک بار اعتماد به نفس بیش از حد کار دستم داد و در یکی از بازی‌های راه‌آهن در زمان علی دایی پنالتی‌ام را خراب کردم. البته دروازه‌بان توپ را نگرفت و خودم توپ را از کنار دروازه به بیرون زدم.

 

* پس با علی دایی هم کار کردی. نشد که در زمان او به پرسپولیس‌ برگردی؟

- بله، با آقای دایی هم کار کرده‌ام اما شرایط فراهم نشد به پرسپولیس‌ بیایم.

 

* الان وضعیت پرسپولیس‌ را چطور می‌بینی؟

- من دلم نمی‌خواهد راجع به پرسپولیس‌ حال حاضر صحبت کنم اما برای این تیم آرزوی موفقیت دارم و بیشتر به فکر تیم خودم هستم.

 

* استقلال اهواز در شرایطی مقابل پرسپولیس‌ بازی کرد که چند بازیکن اصلی‌اش را در اختیار نداشت.

- بله، همین‌طور است. متاسفانه ما چهار بازیکن اصلی‌مان یعنی سعید سالارزاده، محسن حمیدی، طالب ریکانی و عادل کلاه‌کج را نداشتیم. ما در شرایط سختی از سپاهان امتیاز گرفتیم اما خودتان هم می‌دانید که نبود یک بازیکن هم گاهی برای یک تیم بسیار تاثیرگذار است. اما ما چهار بازیکن‌مان را مقابل پرسپولیس‌ نداشتیم و این کارمان را بسیار سخت کرده بود.

 

* این بازیکنان درحال جدایی هستند؟

- واقعا نمی‌دانم چه شرایطی دارند چون تیم ما در شرایط بسیار عجیب و غریبی به سر می‌برد.

 

* چه شرایطی؟

- وضعیت بازیکنان اصلا مساعد نیست و درواقع باید بگویم هیچ چیز سر جای خودش قرار ندارد. من خودم را بگویم که از زمان پیوستن به استقلال اهواز تاکنون حتی یک ریال هم دریافتی نداشته‌ام. به هر حال زندگی ما از این راه می‌گذرد و این شرایط ما را برای حضور در مسابقات بسیار سخت کرده. باور نمی‌کنید شب قبل از مسابقه با پرسپولیس‌ تعدادی از بازیکنان ما ساعت 1:30 به تهران رسیدند و در کل باید بگویم که تیم ما در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

 

* امیدوار هستی که این شرایط در نیم‌فصل دوم تغییر کند؟

- امیدوار که نمی‌دانم چه بگویم. همه امیدوارند شرایط تغییر کند. از مالکان باشگاه که آمده‌اند هزینه کرده‌اند و این تیم را به لیگ برتر آورده‌اند و می‌خواهند اگر سودی هم نبرند، حداقل سرمایه‌شان حفظ شود تا آقای حنطه که تازه چند هفته‌ای است آمده و امیدوار است تیم خوبی را در لیگ برتر تشکیل دهد و بازیکنان که امیدوارند مشکلات مالی‌شان برطرف شود.



روزنامه گل


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها