کد خبر: ۳۵۱۴۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۳۰ آبان ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، ۹دی نوشت: به گزارش رسانه ها حمید رسایی، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست کالبد شکافی پروژه نفوذ و تاثیرات توافق هسته ای که هفته گذشته در سالن خلیج فارس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران برگزار شد با طرح این سوال که آیا ممکن است دشمنان از طرق مختلف نفوذ کنند، گفت: تردید در اصل وجود پروژه نفوذ، تردید در واقعیت های قرآن، روایات اهل بیت، تاریخ ایران، بیانات امام و تردید در دشمنی دشمن است.

 

وی گفت: استفاده دشمنان از جریان رسانه برای نفوذ، نه تنها بعید نیست بلکه قبل و بعد از انقلاب سابقه داشته است همان طور که در کودتای ۲۸ مرداد، «کین روزولت» یکی از عناصر خارجی که وارد ایران شد، در خاطرات خود می گوید من به همراه خود دو چمدان داشتم یکی چمدان پول و دیگری چمدان مقالاتی که آورده بودم تا در روزنامه ها به چاپ برسد.


رسایی افزود: امام صادق علیه السلام درباره نفوذ روایت زیبایی دارند و می فرمایند: همواره یک عده ای که از ما اهل بیت نیستند و اعتقادی هم به ما ندارند، خودشان را به ما اهل بیت نزدیک می کنند، وقتی با این نزدیکی شناخته شدند و مشهور شدند و مورد توجه مردم قرار گرفتند، ما را تکذیب می کنند تا لطمه بزنند.

 


وی گفت: این ویژگی را در برخی از چهره های انقلاب هم می بینیم که به امام خمینی نزدیک شدند و به سمت هایی رسیدند در حالی که اعتقادی به امام و انقلاب امام نداشتند اما امروز در حال انکار مهمترین مبانی امام هستند آن هم در لباس یار امام، نفوذ یعنی در لباس انقلاب و با سابقه انقلابی علیه انقلاب سخن گفتن .

 


مدیر مسئول هفته نامه ۹ دی با تاکید بر اهمیت پیام امام در مورد منتظری گفت: بعضی وقت ها در رسانه های ما سطح نفوذ را تنزل می دهند و از کسانی  که سابقه همسویی با آمریکا دارند به عنوان نفوذی یاد می شود در حالی که نفوذی، کسی است که روی لبش ولایت فقیه است ولی در عمل برخلاف آن عمل می کند، نفوذی کسی است که در لباس یار امام علیه آرمان های امام حرکت می کند، می گوید امام خامنه ای ولی در عمل به شروط برجام عمل نمی کند. نفوذی کسی است که با پرستیژ یار خمینی، مواضعی علیه آرمان های استکبار ستیزانه امام اتخاذ می کند، زندگی اشرافی دارد و با دشمنان امام دوستی می کند.


وی با بیان اینکه انکار نفوذ، انکار دشمنی دشمن است افزود: سال ۷۹ سندی را دیدم که در نشست تحلیلی غربی ها اعلام می شد که به دلیل این که مردم ایران،  نظام جمهوری اسلامی را می خواهند، باید به دنبال مسئولیت یافتن کسانی باشیم که جمهوری اسلامی را می خواهند اما ولایت فقیه را نمی خواهند و نفوذی کسی است که جمهوری اسلامی را می خواهد ولی به دنبال اجرایی کردن مبانی ولایت فقیه در ساختار نظام اسلامی نیست.


 رسایی گفت: در نظام ولایت فقیه، وقتی شرایطی مثل تقوا، زهد و دنیا طلب نبودن، شجاعت، مدیریت و اجتهاد و فهم درست از دین حاکم است، نفوذ غیرممکن می شود چون نفوذ همیشه یا به دلیل بی تقوایی حاکمان است یا به دلیل دنیاطلبی حاکمان است یا به دلیل ترس آنها از ابرقدرت هاست و یا به دلیل عدم مدیریت و نداشتن فهم درست از دین و نبود اجتهاد است. برای همین در دیگر کشورهای اسلامی، نوعی از سیطره نفوذ را می بینیم چون حاکمان آنها این شرایط را ندارند و حکمرانی می کنند..


رسایی در بخش دیگری از سخنانش در دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران گفت: در دوره اصلاحات آمریکایی، جامعه شناسان این جریان با بررسی سوابق دینی مردم به این نتیجه رسیدند که اگر مردم ایران را بین دینداری و بی دینی مخیّر کنند، مردم ایران، دینداری را انتخاب می کنند و هزینه هم برای آن می دهند اما به نظر آنها همین مردم اگر بین دین سخت و دین آسان مخیّر شوند، دین آسان را انتخاب  می کنند.


نماینده تهران تاکید کرد: برای همین در دوره اصلاحات با ابزار رسانه ای که داشتند،  دوگانه دین سخت و دین آسان را راه انداختند و اینطور به مردم القا کردند که برخی از نهادها مثل سپاه و بسیج، برخی از چهره ها مثل حسین شریعتمدار، برخی از رسانه ها مثل کیهان، برخی از علما مثل آیت الله مصباح، اینها متولیان دین سخت هستند و در مقابل برخی از چهره ها، رسانه ها و روحانیون آنها مثل سعید حجاریان، روزنامه صبح امروز و شخصیت هایی مثل خاتمی و صانعی شدند چهره ها و مراجع دین آسان!


وی گفت: بعد به مردم القا کردند که اگر می خواهید گرفتار دین سخت نشوید باید به بغل متولیان دین آسان پناه ببرید و  با راه اندازی قتل های زنجیره ای، کوی دانشگاه و ترور سعید حجاریان که خودشان پشت صحنه آن و طراح آن بودند این جنگ روانی گرفت تا روزی که از سیما، کنفرانس برلین پخش شد و مردم فهمیدند که بین دین سخت و آسان مخیّر نشده اند بلکه این دو راهی، بین دین داری و بی دینی است! از همان روز، اصلاحات آمریکایی فرو پاشید و از همان روز کینه علی لاریجانی را به دل دارند و اگر هم امروز لاریجانی را تحویل می گیرند چون صدای امروز لاریجانی را علیه سیمای دیروز لاریجانی لازم دارند و الا اینها با همه این خوش خدمتی های آقای لاریجانی به جریان اصلاحات، روزی نیش خودشان را به او خواهند زد.


رسایی با بیان اینکه در دوره اعتدال نیز دو گانه ای دیگر شکل داده اند گفت: امروز مردم را مخیّر کرده اند بین دو راهی باقی ماندن تحریم ها یا معیشت و رفاه اینطور القا می کنند که اگر می خواهید در تحریم نباشید، اگر می خواهید رفاه تان تامین شود، باید در برابر دشمن دیرینه این انقلاب کوتاه بیایید در حالی که این دوگانه هم کاذب است و قطعا با کوتاه آمدن در برابر غرب، رفاه و امنیت و معاش ما تامین نمی شود. این طور نیست که اگر ما زیر بار ذلت برویم، معیشت ما تضمین شود بلکه تنها راه حل این موضوع، اقتصاد درون زا و اقتصاد مقاومتی است.


وی گفت همانطور که در دوره اصلاحات، «کنفرانس برلین» لُنگ آن دوگانه کاذب را کنار زد و زشتی آن معلوم شد، در دوره اعتدال نیز «برجام» لُنگ این دوگانه کاذب را کنار  زد و مشخص شد که با این کوتاه آمدن ها و با این ذلت پذیری ها نه رفاه و نه امنیت و نه معیشت ما تامین که نمی شود، هیچ، تحریم ها هم باقی می ماند مگر اینکه برجام با عمل به شروط رهبری و با پایبندی به آن شروط اجرا شود، آن وقت آسیب های آن به حداقل می رسد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها